Marketing i sprzedaż nie mogą działać, jeśli nie masz pozycjonowania rynkowego.
A kiedy marketing i sprzedaż nie działają, cały Twój biznes jest zagrożony.
W czasie warsztatów wspieramy Cię naszą wiedzą i blisko 20-letnim doświadczeniem, a nie tylko moderujemy dyskusję. Dzięki temu zyskujesz pewność, że wypracowane rozwiązania będą naprawdę skuteczne.
Strateg biznesowy i marketingowy z kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w Polsce oraz w Stanach Zjednoczonych.
Doktor nauk ekonomicznych i ekspert w dziedzinie strategii, finansów i marketingu cyfrowego z blisko 20-letnim doświadczeniem.
Dlatego nasza praca nie kończy się na samych warsztatach. Po ich przeprowadzeniu przez kilka dni analizujemy pozyskane informacje. Następnie wyciągamy wnioski i opracowujemy pozycjonowanie rynkowe, komunikację oraz lejek sprzedażowy (sales funnel). Całość spisujemy w kilkunasto-stronicowym raporcie, który otrzymasz kilka dni po warsztatach.
Napisz do nas lub zadzwoń. Umówimy się na rozmowę, po której przygotujemy ofertę na przeprowadzenie warsztatów.
Kiedy zaakceptujesz naszą ofertę, ustalimy dokładny skład osobowy, który weźmie udział w warsztatach, termin i miejsce ich przeprowadzenia.
Na podstawie pozyskanych podczas warsztatów informacji opracujemy dla Twojej marki pozycjonowanie rynkowe, które zaprezentujemy podczas spotkania podsumowującego.
Nasze warsztaty strategiczne Brand Challenge często prowadzimy także dla klientów, którzy chcą wprowadzić na rynek nową markę lub poszerzyć swoją ofertę o nowy produkt lub usługę. Wnioski po warsztatach pomagają uniknąć kosztownych błędów i dopracować nową ofertę.
Warsztaty strategiczne prowadzimy dla naszych klientów od 12 lat, wciąż udoskonalając ich formułę tak, aby przyniosły Twojej firmie jak najlepszy efekt.
Warsztaty prowadzimy według stworzonej przez nas i doskonalonej przez 12 lat metodyki.
Bazuje ona na elementach design thinking i analizie strategicznej. Dla każdego klienta przygotowujemy indywidualny scenariusz warsztatów. Zawsze uwzględniamy w nim analizę obszarów niezbędnych do opracowania pozycjonowania rynkowego, m.in. analizujemy ofertę firmy, jej zasoby i przewagi, klientów – ich problemy, potrzeby i bariery, konkurencję – jej mocne i słabe strony. Omawiamy również działania marketingowe podejmowane przez firmę.
Podczas warsztatów wykorzystujemy sprawdzone techniki angażujące wszystkich uczestników oraz zapewniające dojście do głosu każdej osobie.
Dzięki udzielaniu odpowiedzi na karteczkach typu sticky notes, uczestnicy nie sugerują się wzajemnie. Dbamy o to, aby wszyscy uczestnicy warsztatów mogli swobodnie wyrażać swoje opinie i aby dyskusja przebiegała w sympatycznej atmosferze.
W zależności od potrzeb i specyfiki firmy, warsztaty mogą trwać od jednego do kliku dni. Każdego dnia spotykamy się na ok. 6 godzin.
W trakcie warsztatów zapewniamy catering oraz robimy jedną dłuższą przerwę. Warsztaty zazwyczaj odbywają się w naszym biurze w centrum Poznania. Zostało ono zaprojektowane z myślą o prowadzeniu warsztatów przez projektantkę behawioralną pracującą w słynnym londyńskim biurze projektowym Zahy Hadid. Dzięki temu stanowi doskonałą przestrzeń do pracy i zapewnia odpowiednią atmosferę. Warsztaty mogą również odbyć się w siedzibie klienta.
W naszej pracy z klientami wykorzystujemy rozwiązania uznanych na całym świecie ekspertów z dziedziny strategii, pozycjonowania rynkowego i marketingu.
Warsztaty prowadzimy zwykle w naszym biurze, które zostało zaprojektowane specjalnie w tym celu. Jego przestrzeń sprzyja efektywnej pracy i utrzymaniu skupienia podczas warsztatów. W sytuacjach wyjątkowych, jeśli np. zespół Twojej firmy jest bardzo duży, warsztaty możemy przeprowadzić w Twojej siedzibie. W czasie pandemii wielokrotnie prowadziliśmy warsztaty również zdalnie – korzystamy wtedy ze sprawdzonego programu przeznaczonego do prowadzenia warsztatów.
Warsztaty trwają zwykle od jednego do kilku dni, w zależności od potrzeb firmy. Każdego dnia spotykamy się na maksymalnie sześć godzin, ponieważ zależy nam na jak największym zaangażowaniu wszystkich uczestników warsztatów. Natomiast po dłuższym czasie pojawia się zmęczenie i rozproszenie uniemożliwiające owocną pracę. Zwykle mniej więcej w połowie każdego dnia warsztatów robimy dłuższą, około 20-minutową przerwę.
Warsztaty prowadzimy według sprawdzonej metodyki. Zadając odpowiednie pytania, wydobywamy wiedzę o Twojej firmie, konkurencji i klientach. Jest to wiedza, którą już masz, ale być może nie zdajesz sobie z niej sprawy, więc nie musisz się w żaden sposób przygotowywać.
Warsztaty prowadzi dwóch ekspertów, a nie tylko moderatorów, więc na bieżąco analizujemy pozyskane informacje i pomagamy Ci wyciągnąć wnioski i opracować rozwiązania.
W warsztatach powinny wziąć udział kluczowe dla Twojej firmy osoby. Jeśli warsztaty dotyczą tylko jednego projektu realizowanego w ramach dużej firmy, wtedy uczestnikami powinny być osoby bezpośrednio zaangażowane w ten projekt. Z naszego doświadczenia wynika, że warsztaty są najbardziej efektywne wtedy, gdy bierze w nich udział nie więcej niż sześć osób.
Po warsztatach przez kilka dni analizujemy pozyskane informacje. Następnie wyciągamy wnioski i opracowujemy pozycjonowanie rynkowe, komunikację oraz lejek sprzedażowy. Całość spisujemy w kilkunastostronicowym raporcie, który otrzymasz kilka dni po warsztatach.
Nawet, jeśli firma ma profesjonalnie przygotowaną strategię, którą się posługuje, i tak warto zrobić warsztaty, aby upewnić się, czy wszystkie działania firmy są z nią spójne. Warsztaty pomagają również w określeniu, jakie inne działania można podjąć, aby wzmocnić pozycję firmy na rynku. Zawsze przed warsztatami pytamy klienta, na jakim jest etapie i dostosowujemy zakres warsztatów do aktualnych potrzeb firmy.
Nasze warsztaty to zdecydowanie więcej niż warsztaty design thinking. Wykorzystujemy niektóre elementy metodyki design thinking oraz inne, światowe wzorce poszerzone o nasze wieloletnie doświadczenie wprowadzeniu warsztatów strategicznych dla firm.