Dzięki naszemu ponad 12-letniemu doświadczeniu w tworzeniu i wdrażaniu strategii wiemy, jakie rozwiązania przynoszą rzeczywiste efekty.
Nasza strategia będzie dla Ciebie drogowskazem do dalszych działań, a nie bezużytecznym dokumentem, który odłożysz na półkę.
W strategii myślenie życzeniowe się nie sprawdza, dlatego nasze strategie powstają na bazie dogłębnej analizy firmy, branży, konkurencji i klientów docelowych. Dzięki temu dają największą szansę na odniesienie sukcesu na rynku.
Fundamentem naszych strategii jest opracowane na bazie analizy pozycjonowanie rynkowe. Wszystkie zawarte w strategii rekomendacje, zarówno dotyczące komunikacji, jak i działań biznesowych i marketingowych, wynikają z pozycjonowania rynkowego.
Tylko wdrażane strategie są skuteczne. W naszych strategiach dajemy konkretne wskazówki wdrożeniowe dostosowane do zasobów i możliwości firmy. Dzięki temu strategia będzie praktycznym przewodnikiem, a nie kolejnym bezużytecznym dokumentem na Twojej półce.
Strateg biznesowy i marketingowy z kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w Polsce oraz w Stanach Zjednoczonych.
Doktor nauk ekonomicznych i ekspert w dziedzinie strategii, finansów i marketingu cyfrowego z blisko 20-letnim doświadczeniem.
Ty jesteś ekspertem w swojej branży, my jesteśmy ekspertami od tworzenia strategii. Dlatego pracę nad strategią rozpoczynamy od warsztatów strategicznych, aby pozyskać od Ciebie niezbędne informacje.
Praca nad strategią obejmuje dogłębną analizę informacji pozyskanych na warsztatach, analizę firmy i jej oferty oraz komunikacji, analizę branży, otoczenia rynkowego, konkurencji oraz klientów.
Warsztaty będą solidnym zastrzykiem energii, zarówno dla Ciebie, jak i dla Twojego zespołu. Dzięki sprawdzonej metodyce, warsztaty angażują wszystkich uczestników.
W naszej pracy z klientami wykorzystujemy rozwiązania uznanych na całym świecie ekspertów z dziedziny strategii, pozycjonowania rynkowego i marketingu.
Z naszych doświadczeń wynika, że bardzo wiele firm usługowych działa na rynku przez długie lata dzięki swojemu modelowi biznesowemu. Brakuje im jednak profesjonalnej strategii konkurowania i pozycjonowania rynkowego. W takim przypadku stworzenie strategii jest kluczowe dla rozwoju firmy lub utrzymania dotychczasowej pozycji. Wiele firm, które przez lata bardzo dobrze prosperowały, ale nie miały wypracowanego jasnego pozycjonowania rynkowego, zaczęło przegrywać z coraz bardziej agresywną konkurencją. Dlatego strategia jest jak najbardziej potrzebna, aby do takiej sytuacji nie dopuścić.
Czas przygotowania strategii zależy od wielkości firmy i złożoności problemu. Pracę nad strategią zawsze rozpoczynamy od warsztatów z klientem, w których udział bierze właściciel firmy lub jej prezes wraz z kluczowymi członkami zespołu. Warsztaty trwają od jednego do kilku dni. Następnie przystępujemy do analizy i opracowania strategii. Licząc od ostatniego dnia warsztatów, zazwyczaj zajmuje to około czterech tygodni.
Każda strategia jest inna i dostosowana do potrzeb danej firmy. Nie jest to jeden szablon wypełniany treścią. W strategii zawsze znajdują się: analiza i diagnoza sytuacji firmy, analiza branży i otoczenia rynkowego, analiza konkurencji, analiza klienta docelowego, opracowane pozycjonowanie rynkowe oraz działania, jakie powinna podjąć firma. Wskazane są również główne komunikaty, na których powinna opierać się jej komunikacja marketingowa.
Osobą niezbędną jest zawsze właściciel lub prezes firmy. W zależności od wielkości i struktury firmy, w warsztatach rozpoczynających cały proces, powinny wziąć udział kluczowe osoby z zespołu, np. osoba z działu sprzedaży, osoba mająca styczność z klientem w trakcie wykonywania zlecenia, dyrektorzy najważniejszych działów itp.
Zaangażowanie Twoje i Twojego zespołu ogranicza się wyłącznie do wzięcia udziału w warsztatach. Dalej całą pracę wykonujemy my. Po opracowaniu strategii zapraszamy Cię na spotkanie, podczas którego omawiamy i przekazujemy gotową strategię. Takie spotkanie trwa zazwyczaj około trzech godzin.
Tak. Zawsze powtarzamy naszym klientom, że każda nasza strategia to instrukcja wprost opisująca, co i jak należy w firmie dalej zrobić. Nie jest to teoretyczne opracowanie i tzw. półkownik, czyli coś, co nadaje się jedynie do odłożenia na półkę. W naszej strategii znajdziesz szczegółową analiza z wyjaśnieniem, z czego wynika opracowane pozycjonowanie rynkowe oraz dokładne wskazówki, co należy zrobić, aby to pozycjonowanie wdrożyć – zarówno od strony biznesowej, jak i wizerunkowo-marketingowej.
Jeśli klient nam to umożliwi, to przeprowadzamy wywiady z jego klientami, zadając im odpowiednie pytania. Jednak podstawowym źródłem wiedzy o kliencie są warsztaty z Tobą i członkami Twojego zespołu. To Ty i Twoi pracownicy macie na ich temat ogromną wiedzę, ale często nie zdajecie sobie z niej sprawy. Warsztaty prowadzimy w taki sposób, aby wydobyć jak najwięcej tych informacji.
Podstawą każdej strategii jest analiza konkurencji, dlatego zawsze ją przeprowadzamy i spisujemy. Wiedzę o konkurencji pozyskujemy w czasie warsztatów oraz niezależnie ze stron internetowych konkurentów. W przypadku firm usługowych B2B to strony są głównym nośnikiem marki i źródłem informacji o firmie. Potencjalny klient, szukając wykonawcy danej usługi, również trafi na stronę internetową i na jej podstawie oceni firmę i dokona wstępnej selekcji.
Nasi klienci często pytają nas, kiedy strategia zadziała. Zawsze odpowiadamy tak samo: zadziała wtedy, kiedy zostanie wdrożona. Przez kilkanaście lat naszej działalności nie zdarzyło się, aby firma wdrożyła naszą strategię i nie zobaczyła żadnego efektu. Jednak warunkiem koniecznym do osiągnięcia sukcesu jest dobre wdrożenie, dlatego naszym klientom oferujemy pomoc również w tym zakresie.