Strategie

biznesowe

marketingowe

marki

komunikacji

sprzedaży

Od 12 lat tworzymy skuteczne strategie dla firm B2B

Zdobądź więcej klientów, rozwijaj swoją firmę szybciej niż dotychczas i zyskaj przewagę konkurencyjną na lata

Fundament długofalowego rozwoju
Silna marka i jasna komunikacja
Skuteczniejszy marketing i sprzedaż

Zaufały nam znane marki z całej Polski

Wyeliminuj problemy związane z rosnącą konkurencją i coraz trudniejszymi warunkami rynkowymi w branży B2B

Czujesz, że konkurencja w Twojej branży wciąż się nasila?
Coraz trudniej pozyskać Ci klientów pomimo bardzo dobrej usługi lub produktu?
Czujesz, że Twoje działania marketingowe są coraz mniej efektywne?
To znak, że Twoja firma potrzebuje skutecznej strategii, której fundamentem będzie jasne pozycjonowanie rynkowe. Od 12 lat opracowujemy zwycięskie strategie, dzięki którym nasi klienci zarobili już miliony złotych

Strategia, która da Ci konkretne rezultaty

Dzięki naszemu ponad 12-letniemu doświadczeniu w tworzeniu i wdrażaniu strategii wiemy, jakie rozwiązania przynoszą rzeczywiste efekty.

Nasza strategia będzie dla Ciebie drogowskazem do dalszych działań, a nie bezużytecznym dokumentem, który odłożysz na półkę.

Pozycjonowanie rynkowe

Przewaga konkurencyjna

Więcej klientów

Opracujemy dla Twojej firmy pozycjonowanie rynkowe i pokażemy Ci, jak je komunikować.
Wskażemy Ci konkretne rozwiązania, które pozwolą Ci zbudować trwałą przewagą nad konkurencją.
Zarekomendujemy Ci skuteczne działania marketingowe, które zapewnią Ci więcej klientów.

Dlaczego nasze strategie działają?

1
Bazują na dogłębnej analizie

W strategii myślenie życzeniowe się nie sprawdza, dlatego nasze strategie powstają na bazie dogłębnej analizy firmy, branży, konkurencji i klientów docelowych. Dzięki temu dają największą szansę na odniesienie sukcesu na rynku.

2
Ich fundamentem jest pozycjonowanie rynkowe

Fundamentem naszych strategii jest opracowane na bazie analizy pozycjonowanie rynkowe. Wszystkie zawarte w strategii rekomendacje, zarówno dotyczące komunikacji, jak i działań biznesowych i marketingowych, wynikają z pozycjonowania rynkowego.

3
Zawierają konkretne wskazówki wdrożeniowe

Tylko wdrażane strategie są skuteczne. W naszych strategiach dajemy konkretne wskazówki wdrożeniowe dostosowane do zasobów i możliwości firmy. Dzięki temu strategia będzie praktycznym przewodnikiem, a nie kolejnym bezużytecznym dokumentem na Twojej półce.

Zapytaj o strategię
2 min.

Dlaczego tylko strategie oparte na pozycjonowaniu rynkowym mogą być skuteczne?

Zobacz, jak nasza strategia pomoże Ci rozwinąć Twoją firmę, zbudować silną markę i pozyskiwać więcej klientów.

Potwierdzona skuteczność naszych strategii

Dzięki strategii i jej wdrożeniu z pomocą TCG już w pierwszych dwóch tygodniach zaczęły do nas spływać nowe zapytania od klientów.
Artur Pachocki
Prezes Inter Consult SA
Dzięki opracowanej strategii i możliwości pozyskiwania klientów uniezależniliśmy się od dużego klienta.
Piotr Stelmach
Prezes AlpinJet
Po wdrożeniu pierwszych rekomendacji ze strategii nasze przychody wzrosły o 2000% w ciągu pierwszego roku.
Mateusz Grabowski
Prezes Karty Grabowskiego

Zaufały nam

Poznaj ekspertów, którzy przeprowadzą Cię przez proces strategiczny

Ewa Truszkowska

Strateg biznesowy i marketingowy z kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w Polsce oraz w Stanach Zjednoczonych.

Ponadto:
  • pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce;
  • ukończyła certyfikowane studium podyplomowe z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia
  • członek American Marketing Association
  • przygotowała kilkadziesiąt strategii marki, strategii marketingowych i pracowała przy ich wdrożeniu
  • właścicielka agencji Adpresso zajmującej się prowadzeniem kampanii Google Ads i posiadającej status Google Partner
  • autorka kursu „Skuteczne kampanie Google Ads”
  • prowadzi podcast „Google Ads dla przedsiębiorców”
więcej

dr Jacek Truszkowski

Doktor nauk ekonomicznych i ekspert w dziedzinie strategii, finansów i marketingu cyfrowego z blisko 20-letnim doświadczeniem.

Ponadto:
  • wieloletni wykładowca akademicki na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz w Wyższej Szkole Bankowej
  • autor kilkunastu publikacji, w tym podręczników dla studentów oraz opracowań wydanych przez Narodowy Bank Polski
  • członek American Marketing Association
  • pracował dla firm notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych
  • przygotował kilkadziesiąt strategii oraz kilkaset analiz ekonomicznych przedsiębiorstw;
    od połowy lat 90. zajmuje się programowaniem, stworzył kilkadziesiąt serwisów internetowych
  • współtworzył pierwsze polskie start-upy
więcej

Sprawdzony proces przygotowania strategii gwarancją skuteczności

1

Warsztaty strategiczne

Ty jesteś ekspertem w swojej branży, my jesteśmy ekspertami od tworzenia strategii. Dlatego pracę nad strategią rozpoczynamy od warsztatów strategicznych, aby pozyskać od Ciebie niezbędne informacje.

2

Analiza i praca nad strategią

Praca nad strategią obejmuje dogłębną analizę informacji pozyskanych na warsztatach, analizę firmy i jej oferty oraz komunikacji, analizę branży, otoczenia rynkowego, konkurencji oraz klientów.

3

Prezentacja pozycjonowania i wniosków

Warsztaty będą solidnym zastrzykiem energii, zarówno dla Ciebie, jak i dla Twojego zespołu. Dzięki sprawdzonej metodyce, warsztaty angażują wszystkich uczestników.

Dzięki naszemu optymalizowanemu przez lata procesowi tworzenia strategii, zaangażowanie Twoje i Twojego zespołu będzie ograniczone do niezbędnego minimum, a efekty gwarantowane.

Pomagamy we wdrożeniu naszych strategii

Tylko strategie, które są wdrażane, mogą być skuteczne. Dlatego naszym klientom pomagamy w ich wdrożeniu. Przygotowujemy m.in.:

identyfikację
wizualną (logo)

strony
internetowe

filmy
promocyjne

Wprowadzasz nowy produkt lub usługę?

Stworzymy dla Ciebie strategię marki, która zmaksymalizuje szansę na sukces.

unikniesz kosztownych błędów

szybciej zaczniesz zarabiać

udoskonalisz produkt lub usługę

Łączymy doświadczenie ze zdobywaną przez lata wiedzą

W naszej pracy z klientami wykorzystujemy rozwiązania uznanych na całym świecie ekspertów z dziedziny strategii, pozycjonowania rynkowego i marketingu.

Co powinna zawierać skuteczna strategia?

Pobierz checklistę i nie marnuj pieniędzy na coś, co jest strategią tylko z nazwy!

Pobierz darmowy e-book

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Dzięki naszej checkliście szybko dowiesz się:
  • jakie obszary analizuje się w ramach strategii
  • co powinno być wynikiem tej analizy
  • co odróżnia skuteczną strategię od tej bezużytecznej

Zależy Ci na czasie?
Potrzebujesz szybkich efektów?

  • Tylko 1 dzień warsztatów
  • Sprawdzona formuła
  • Konkretne rozwiązania
Dowiedź się więcej o warsztatach
Skorzystaj z naszych warsztatów strategicznych

Zapytaj o warsztaty

Chcesz otrzymać ofertę? Masz pytania dotyczące naszych warsztatów? Napisz lub zadzwoń do nas.

Wyślij formularz

Zwykle odpowiadamy tego samego dnia
Możesz opisać nam swój problem
Możesz opisać nam swój problem
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Najczęściej zadawane pytania

Moja firma działa na rynku od wielu lat. Czy w takim razie potrzebuję strategii?

Z naszych doświadczeń wynika, że bardzo wiele firm usługowych działa na rynku przez długie lata dzięki swojemu modelowi biznesowemu. Brakuje im jednak profesjonalnej strategii konkurowania i pozycjonowania rynkowego. W takim przypadku stworzenie strategii jest kluczowe dla rozwoju firmy lub utrzymania dotychczasowej pozycji. Wiele firm, które przez lata bardzo dobrze prosperowały, ale nie miały wypracowanego jasnego pozycjonowania rynkowego, zaczęło przegrywać z coraz bardziej agresywną konkurencją. Dlatego strategia jest jak najbardziej potrzebna, aby do takiej sytuacji nie dopuścić.

Ile trwa przygotowanie strategii?

Czas przygotowania strategii zależy od wielkości firmy i złożoności problemu. Pracę nad strategią zawsze rozpoczynamy od warsztatów z klientem, w których udział bierze właściciel firmy lub jej prezes wraz z kluczowymi członkami zespołu. Warsztaty trwają od jednego do kilku dni. Następnie przystępujemy do analizy i opracowania strategii. Licząc od ostatniego dnia warsztatów, zazwyczaj zajmuje to około czterech tygodni.

Co dokładnie znajduje się w dokumencie strategii, który otrzymam?

Każda strategia jest inna i dostosowana do potrzeb danej firmy. Nie jest to jeden szablon wypełniany treścią. W strategii zawsze znajdują się: analiza i diagnoza sytuacji firmy, analiza branży i otoczenia rynkowego, analiza konkurencji, analiza klienta docelowego, opracowane pozycjonowanie rynkowe oraz działania, jakie powinna podjąć firma. Wskazane są również główne komunikaty, na których powinna opierać się jej komunikacja marketingowa.

Kto z mojego zespołu powinien być zaangażowany w tworzenie strategii?

Osobą niezbędną jest zawsze właściciel lub prezes firmy. W zależności od wielkości i struktury firmy, w warsztatach rozpoczynających cały proces, powinny wziąć udział kluczowe osoby z zespołu, np. osoba z działu sprzedaży, osoba mająca styczność z klientem w trakcie wykonywania zlecenia, dyrektorzy najważniejszych działów itp.

Jak bardzo będę zaangażowany w tworzenie strategii?

Zaangażowanie Twoje i Twojego zespołu ogranicza się wyłącznie do wzięcia udziału w warsztatach. Dalej całą pracę wykonujemy my. Po opracowaniu strategii zapraszamy Cię na spotkanie, podczas którego omawiamy i przekazujemy gotową strategię. Takie spotkanie trwa zazwyczaj około trzech godzin.

Czy w strategii znajdę dokładne wskazówki i instrukcje wyjaśniające, co mam dalej robić?

Tak. Zawsze powtarzamy naszym klientom, że każda nasza strategia to instrukcja wprost opisująca, co i jak należy w firmie dalej zrobić. Nie jest to teoretyczne opracowanie i tzw. półkownik, czyli coś, co nadaje się jedynie do odłożenia na półkę. W naszej strategii znajdziesz szczegółową analiza z wyjaśnieniem, z czego wynika opracowane pozycjonowanie rynkowe oraz dokładne wskazówki, co należy zrobić, aby to pozycjonowanie wdrożyć – zarówno od strony biznesowej, jak i wizerunkowo-marketingowej.

Czy tworząc strategię, przeprowadzacie badania na klientach?          

Jeśli klient nam to umożliwi, to przeprowadzamy wywiady z jego klientami, zadając im odpowiednie pytania. Jednak podstawowym źródłem wiedzy o kliencie są warsztaty z Tobą i członkami Twojego zespołu. To Ty i Twoi pracownicy macie na ich temat ogromną wiedzę, ale często nie zdajecie sobie z niej sprawy. Warsztaty prowadzimy w taki sposób, aby wydobyć jak najwięcej tych informacji.

Czy w ramach strategii analizujecie konkurencję?

Podstawą każdej strategii jest analiza konkurencji, dlatego zawsze ją przeprowadzamy i spisujemy. Wiedzę o konkurencji pozyskujemy w czasie warsztatów oraz niezależnie ze stron internetowych konkurentów. W przypadku firm usługowych B2B to strony są głównym nośnikiem marki i źródłem informacji o firmie. Potencjalny klient, szukając wykonawcy danej usługi, również trafi na stronę internetową i na jej podstawie oceni firmę i dokona wstępnej selekcji.

Czy strategia zawsze przynosi oczekiwany efekt?

Nasi klienci często pytają nas, kiedy strategia zadziała. Zawsze odpowiadamy tak samo: zadziała wtedy, kiedy zostanie wdrożona. Przez kilkanaście lat naszej działalności nie zdarzyło się, aby firma wdrożyła naszą strategię i nie zobaczyła żadnego efektu. Jednak warunkiem koniecznym do osiągnięcia sukcesu jest dobre wdrożenie, dlatego naszym klientom oferujemy pomoc również w tym zakresie.

Rozwijaj z nami swoją firmę

Truszkowski Consulting Group
ul. Dąbrowskiego 29
60-840 Poznań