Strategie dla firm usługowych B2B

Stworzymy dla Twojej firmy zwycięską strategię, dzięki której staniesz się unikalny na tle swojej konkurencji.
Wiesz, że masz bardzo dobrą ofertę, ale klienci nie doceniają w pełni Twoich usług? Chcesz się wyróżnić na tle innych, aby klienci częściej wybierali Ciebie, a nie konkurencję? Nasza strategia sprawi, że Twoja firma stanie się dla Twoich klientów pierwszym wyborem, a konkurencja przestanie być dla Ciebie problemem.

Tworząc strategię dla firmy, należy przede wszystkim zrozumieć jej klienta i jego potrzeby, zarówno te uświadomione, jak i nieuświadomione, i w sposób unikalny na nie odpowiedzieć. Unikalność firmy – tzw. pozycjonowanie rynkowe – musi przekładać się na to, co firma oferuje i w jaki sposób realizuje swoje usługi, jaki ma wizerunek oraz jaką prowadzi komunikację, zarówno na stronie internetowej, jak i we wszystkich swoich materiałach marketingowych.

Dlatego opracowując strategię, dogłębnie analizujemy firmę, jej ofertę, zasoby i specyfikę, otoczenie rynkowe i konkurencję oraz potrzeby klienta i na tej podstawie wydobywamy unikalność firmy i wskazujemy, jak przełożyć ją na komunikację, wizerunek i wszelkie działania marketingowe.

BEZPŁATNA KONSULTACJA

Masz problem strategiczny, z którym się mierzysz?

Pierwsza 60-minutowa konsultacja na nasz koszt.

ZAREZERWUJ TERMIN

Co zrobimy dla Ciebie w ramach strategii?

Analiza firmy i jej oferty

Analizujemy specyfikę firmy, jej ofertę, jej cele, wyzwania; analizujemy przedstawione przez firmę pomysły oraz plany biznesowe i marketingowe.

Audyt marketingowy

Analizujemy dotychczasowe działania marketingowe firmy (identyfikację wizualną, stronę internetową, kampanie reklamowe itp.).

Analiza zasobów firmy

Analizujemy zasoby i możliwości firmy stanowiące podstawę do opracowania jej unikalności, która odpowiadałaby na potrzeby docelowych klientów.

Analiza klientów

Analizujemy klientów docelowych, ich problemy, bariery, potrzeby i często nieuświadomione schematy zachowań.

Customer journey

Analizujemy ścieżkę klienta i jego doświadczenie we wszystkich punktach styku z firmą, zarówno przed, jak i w trakcie usługi.

Analiza konkurencji

Analizujemy branżę, jej potencjał, możliwe zagrożenia i ograniczenia oraz analizujemy firmy konkurencyjne.

Pozycjonowanie rynkowe

Opracowujemy pozycjonowanie rynkowe bazujące na przeprowadzonej analizie – czyli wskazujemy, w czym tkwi unikalność firmy i jak ją odzwierciedlić na każdym poziomie – usługi, wizerunku i komunikacji.

Komunikacja marketingowa

Tworzymy podstawowe komunikaty marketingowe, które powinny być stosowane na stronie internetowej i we wszystkich materiałach marketingowych, i które uwypuklałyby unikalność marki w sposób istotny dla klienta.

Wskazówki biznesowe

Wskazujemy, jakie działania biznesowe podjąć, aby rozwijać firmę zgodnie z opracowanym pozycjonowaniem rynkowym i osiągnąć wyznaczone cele biznesowe.

Z kim będziesz pracować?

Decydując się na współpracę z nami, masz pewność, że będziesz pracować bezpośrednio z ekspertami – właścicielami firmy Truszkowski Consulting Group.

Ewa Truszkowska

Strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w Polsce oraz w Stanach Zjednoczonych – pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; ukończyła certyfikowane studium podyplomowe z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; członek American Marketing Association; przygotowała kilkadziesiąt strategii marki, strategii marketingowych i pracowała przy ich wdrożeniu; właścicielka agencji Adpresso zajmującej się prowadzeniem kampanii Google Ads i posiadającej status Google Partner; autorka kursu „Skuteczne kampanie Google Ads”;

dr Jacek Truszkowski

Ekspert w dziedzinie strategii, marketingu cyfrowego i rynków finansowych – doktor nauk ekonomicznych; wieloletni wykładowca akademicki na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz w Wyższej Szkole Bankowej; autor kilkunastu publikacji, w tym podręczników dla studentów oraz opracowań wydanych przez Narodowy Bank Polski; pracował dla firm notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych; przygotował kilkadziesiąt strategii oraz kilkaset analiz ekonomicznych przedsiębiorstw; od połowy lat 90. zajmuje się programowaniem, stworzył kilkadziesiąt serwisów internetowych; współtworzył pierwsze polskie start-upy;

Nasi wybrani klienci

Co zyskasz, zlecając nam opracowanie strategii dla Twojej firmy?

Silna, unikalna na tle konkurencji marka

Nasza strategia wydobędzie prawdziwy potencjał i unikalną wartość Twojej firmy. Pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji i podkreśli tożsamość Twojej firmy w sposób istotny dla klientów.

Strategia skrojona na miarę i możliwa do wdrożenia

Strategię od razu będziesz mógł wprowadzić w życie –wskazane przez nas rozwiązania będą skrojone na miarę Twojej firmy i dostosowane do jej możliwości i zasobów.

Skuteczność poparta dogłębną analizą

Nasza strategia daje Twojej firmie realną szansę na sukces, ponieważ poparta jest naszą specjalistyczną wiedzą oraz dogłębną analizą Twojej firmy, Twoich klientów, konkurencji oraz uwarunkowań zewnętrznych.

Sprawdzony proces tworzenia strategii

Dzięki sprawdzonej metodyce, doskonalonej przez lata, wiemy, że proces tworzenia strategii dla Twojej firmy będzie trwał – w zależności od specyfiki Twojej firmy – od 3 do 6 tygodni.

Twoje zaangażowanie ograniczone do minimum

Twoje zaangażowanie w tworzenie strategii ograniczy się do udziału w całodniowych warsztatach strategicznych. Całą resztą, aż do momentu prezentacji gotowej strategii, zajmujemy się my.

Pisemne opracowanie z analizą i wnioskami

Gotowa strategia dla Twojej firmy zostanie spisana w formie kilkudziesięciostronicowego opracowania, do którego Ty i Twój zespół zawsze będziecie mogli wrócić.

Zobacz rezultaty naszej pracy

Zobacz, jak rozwinęła się firma AlpinJet dzięki opracowanej przez nas strategii i jej wdrożeniu
W ramach strategii opracowaliśmy nowe pozycjonowanie rynkowe oraz stworzyliśmy nowy wizerunek firmy, co przełożyło się na pozyskiwanie większej liczby pożądanych klientów.
Czytaj więcej

Jak tworzymy strategię?

Warsztaty strategiczne

Tworzenie strategii dla firmy rozpoczynamy od warsztatów strategicznych przeprowadzanych w oparciu o autorską metodykę wykorzystującą elementy design thinking. Celem warsztatów jest poznanie specyfiki firmy, jej oferty, przewag, branży, konkurencji oraz klientów docelowych, ich potrzeb, problemów itp. Omawiamy również wyzwania i cele firmy, odpowiadamy na pytania strategiczne.

Analiza i praca nad strategią

W zależności od typu biznesu, praca nad strategią firmy obejmuje m.in. przygotowanie merytoryczne dotyczące danej branży (w tym zakup i lekturę specjalistycznych książek, opracowań naukowych, raportów itp.), analizę konkurencji i analizę informacji uzyskanych podczas warsztatów. Na podstawie analizy opracowujemy strategię, którą spisujemy w formie kilkudziesięciostronicowego opracowania.

Prezentacja i przekazanie strategii

Pracę nad strategią kończymy spotkaniem z klientem, podczas którego szczegółowo omawiamy wnioski z analizy i opracowane rozwiązania. Spotkanie stanowi zawsze integralną część usługi, ponieważ niezwykle ważne jest, aby klient zrozumiał wszystkie niuanse. Każdy element strategii jest przemyślany, wynika z analizy oraz naszej eksperckiej wiedzy, dlatego potrafimy uzasadnić każde zaproponowane rozwiązanie oraz odpowiedzieć na wszystkie pytania klienta.

Nasz zespół

Firmę Truszkowski Consulting Group tworzą eksperci z wielu dziedzin,
m.in. stratedzy, graficy, programiści, copywriterzy, specjaliści od kampanii w Internecie, finansiści. Nad każdym projektem osobiście pracują założyciele firmy.

Dlaczego warto nas wybrać?

Multidyscyplinarna wiedza ekspercka

Dzięki eksperckiej wiedzy i doświadczeniu z dziedziny strategii, marketingu, brandingu, designu, tworzenia stron internetowych, przeanalizujemy Twoją firmę holistycznie i stworzymy dla niej zwycięską strategię. Nad każdą strategią pracujemy osobiście.

Doświadczenie we wdrożeniu

Możemy Ci pomóc we wdrożeniu strategii - dla naszych klientów tworzymy identyfikację wizualną (logo spójne ze strategią), strony internetowe, materiały marketingowe, filmy reklamowe.

Dowiedz się więcej o naszych usługach

Obsesja na punkcie detali

Decydując się na współpracę z nami, masz gwarancję, że zarówno podczas pracy nad strategią dla Twojej firmy, jak i nad jej wdrożeniem, wszyscy członkowie naszego zespołu będą przykładać ogromną wagę do detali. W wielu przypadkach to właśnie one dzielą sukces odporażki.

BEZPŁATNY KURS MAILOWY
Zapisz się na bezpłatny 5-dniowy kurs mailowy
„Skuteczny marketing dla firm usługowych B2B”
Codziennie, przez 5 dni będziesz otrzymywać na podany adres e-mail jedną lekcję z solidną dawką wiedzy marketingowej.
Zapisz się
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Najczęściej zadawane pytania

Moja firma działa na rynku od wielu lat. Czy w takim razie potrzebuję strategii?

Z naszych doświadczeń wynika, że bardzo wiele firm usługowych działa na rynku przez długie lata dzięki swojemu modelowi biznesowemu. Brakuje im jednak profesjonalnej strategii konkurowania i pozycjonowania rynkowego. W takim przypadku stworzenie strategii jest kluczowe dla rozwoju firmy lub utrzymania dotychczasowej pozycji. Wiele firm, które przez lata bardzo dobrze prosperowały, ale nie miały wypracowanego jasnego pozycjonowania rynkowego, zaczęło przegrywać z coraz bardziej agresywną konkurencją. Dlatego strategia jest jak najbardziej potrzebna, aby do takiej sytuacji nie dopuścić.

Ile trwa przygotowanie strategii?

Czas przygotowania strategii zależy od wielkości firmy i złożoności problemu. Pracę nad strategią zawsze rozpoczynamy od warsztatów z klientem, w których udział bierze właściciel firmy lub jej prezes wraz z kluczowymi członkami zespołu. Warsztaty trwają od jednego do kilku dni. Następnie przystępujemy do analizy i opracowania strategii. Licząc od ostatniego dnia warsztatów, zazwyczaj zajmuje to około czterech tygodni.

Co dokładnie znajduje się w dokumencie strategii, który otrzymam?

Każda strategia jest inna i dostosowana do potrzeb danej firmy. Nie jest to jeden szablon wypełniany treścią. W strategii zawsze znajdująsię: analiza i diagnoza sytuacji firmy, analiza branży i otoczenia rynkowego, analiza konkurencji, analiza klienta docelowego, opracowane pozycjonowanie rynkowe oraz działania, jakie powinna podjąć firma. Wskazane są również główne komunikaty, na których powinna opierać się jej komunikacja marketingowa.

Kto z mojego zespołu powinien być zaangażowany w tworzenie strategii?

Osobą niezbędną jest zawsze właściciel lub prezes firmy. W zależności od wielkości i struktury firmy, w warsztatach rozpoczynających cały proces, powinny wziąć udział kluczowe osoby z zespołu, np. osoba z działu marketingu, osoba z działu sprzedaży, osoba mająca styczność z klientem w trakcie wykonywania zlecenia, dyrektorzy najważniejszych działów itp.

Jak bardzo będę zaangażowany w tworzenie strategii?

Zaangażowanie Twoje i Twojego zespołu ogranicza się wyłącznie do wzięcia udziału w warsztatach. Dalej całą pracę wykonujemy my. Po opracowaniu strategii zapraszamy Cię na spotkanie, podczas którego omawiamy i przekazujemy gotową strategię. Takie spotkanie trwa zazwyczaj około trzech godzin.

Czy w strategii znajdę dokładne wskazówki i instrukcje wyjaśniające, co mam dalej robić?

Tak. Zawsze powtarzamy naszym klientom, że każda nasza strategia to instrukcja wprost opisująca, co i jak należy w firmie dalej zrobić. Nie jest to teoretyczne opracowanie i tzw. półkownik 🙂, czyli coś, co nadaje się jedynie do odłożenia na półkę. W naszej strategii znajdziesz szczegółową analizę z wyjaśnieniem, z czego wynika opracowane pozycjonowanie rynkowe oraz dokładne wskazówki, co należy zrobić, aby to pozycjonowanie wdrożyć – zarówno od strony biznesowej, jak i wizerunkowo-marketingowej.

Czy tworząc strategię, przeprowadzacie badania naklientach?

Jeśli klient nam to umożliwi, to przeprowadzamy wywiady z jego klientami, zadając im odpowiednie pytania. Jednak podstawowym źródłem wiedzy o kliencie są warsztaty z Tobą i członkami Twojego zespołu. To Ty i Twoi pracownicy macie na ich temat ogromną wiedzę, ale często nie zdajecie sobie z niej sprawy. Warsztaty prowadzimy w taki sposób, aby wydobyć jak najwięcej tych informacji.

Czy w ramach strategii analizujecie konkurencję?

Podstawą każdej strategii jest dogłębna analiza konkurencji, dlatego zawsze ją przeprowadzamy i spisujemy wnioski. Wiedzę o konkurencji pozyskujemy w czasie warsztatów oraz ze stron internetowych konkurentów, ich profili w mediach społecznościowych itp. W przypadku firm usługowych B2B to strony internetowe są głównym nośnikiem marki i źródłem informacji o firmie. Potencjalny klient, szukając wykonawcy danej usługi, również trafi na stronę internetową i na jej podstawie oceni firmę i dokona wstępnej selekcji.

Czy strategia zawsze przynosi oczekiwany efekt?

Nasi klienci często pytają nas, kiedy strategia zadziała. Zawsze odpowiadamy tak samo: zadziała wtedy, kiedy zostanie wdrożona. Przez kilkanaście lat naszej działalności nie zdarzyło się, aby firma wdrożyła naszą strategię i nie zaobserwowała pozytywnego efektu. Jednak warunkiem koniecznym do osiągnięcia sukcesu jest precyzyjne wdrożenie strategii, dlatego naszym klientom oferujemy pomoc również w tym zakresie.

Skontaktuj się z nami

Potrzebujesz wsparcia w zakresie marketingu Twojej firmy?
Skontaktuj się bezpośrednio z ekspertem

Zadzwoń

61 67⁃00⁃393

Wyślij e-mail

zapytaj@truszkowski.pl

Zapraszam do kontaktu. Z przyjemnością odpowiem na wszelkie Państwa pytania.

dr Jacek Truszkowski
Prezes Truszkowski
Consulting Group

Wyślij wiadmość

Aby wysłać formularz, uzupełnij pola oznaczone na czerwono.
Twoja wiadomość została wysłana!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Wyślij

61 67-00-393

zapytaj@truszkowski.pl

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3

60-840 Poznań

2022