szybki kontakt: +48 61 67-00-393 | zapytaj@truszkowski.pl | G+

zadzwoń
61 67-00-393

napisz
zapytaj@truszkowski.pl

odwiedź nas
ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Blog TRUSZKOWSCY O BIZNESIE

Skuteczność kampanii Google Adwords to nie tylko liczba konwersji

Opublikowano 2016-05-05

Przy prowadzeniu kampanii Google Adwords należy zawsze określić, na czym ma polegać konwersja, czyli co chcemy osiągnąć dzięki naszym działaniom. Trzeba jednak pamiętać, że faktyczna skuteczność kampanii Adwords często jest dużo większa niż liczba zanotowanych konwersji.

Czym jest konwersja?

O konwersji mówimy w sytuacji, gdy dany użytkownik w odpowiedzi na nasz przekaz marketingowy zrealizuje zadanie, jakie przed nim stawiamy. Wobec tego konwersja może więc być różnie zdefiniowana – wszystko bowiem zależy od celu kampanii marketingowej. Najprościej można to wytłumaczyć na przykładzie sklepów internetowych. W ich przypadku konwersją będzie dokonanie zakupu lub złożenie zamówienia pod wpływem przekazu marketingowego (np. w Google Adwords).

Jednak nawet w serwisach internetowych, które nie prowadzą bezpośredniej sprzedaży na stronie, można (i trzeba!) mierzyć konwersję. Celem stawianym przed użytkownikiem może być zapisanie się na newsletter, pobranie określonych materiałów, wejście na stronę z kontaktem czy choćby spędzenie odpowiednio długiego czasu na stronie i obejrzenie określonej liczby podstron.

Jak liczona jest konwersja w Google Adwords?

Kluczem do zrozumienia konwersji w przypadku prowadzenia kampanii internetowych w Google Adwords jest zrozumienie mechanizmu, w jaki Google je oblicza. Jeśli ustawioną przez nas konwersją jest np. złożenie zamówienia, to ta zostanie policzona w dwóch przypadkach:

Ważne z punktu mierzenia rzeczywistej skuteczności reklam w internecie Google Adwords było wprowadzenie mechanizmu pozwalający śledzić konwersję nawet w przypadku osób, które dokonują zakupu po pewnym czasie od pierwszej wizyty w sklepie. Bardzo często bowiem klienci najpierw zapoznają się z ofertą (także różnych sklepów), analizują ją i dopiero po pewnym czasie wracają, by dokonać zakupu.

Zmiana w sposobie zakupu przez klientów on-line

Niestety, samo okno konwersji nie wystarczy, aby uchwycić wszystkie zakupy, które są pochodną kampanii Google Adwords. Obecnie większość osób przegląda ofertę na innym urządzeniu niż na tym, z którego dokonuje potem zakupu, np. spora grupa osób szuka czegoś w pracy, a następnie kupuje w domu, lub przegląda ofertę na smartfonie bądź tablecie, a zakupu dokonuje na komputerze stacjonarnym.  Wystarczy też, że użytkownik na tym samym sprzęcie dokona zakupu, ale skorzysta z innej przeglądarki. We wszystkich powyższych przypadkach konwersja nie zostanie policzona.

Wnioski

Aby w pełni zmierzyć skuteczność kampanii Google Adwords, nie można patrzeć tylko na liczbę konwersji – ta stanowi wyłącznie punkt wyjścia. Należy przeanalizować całościowe wyniki sprzedaży, bo z pewnością część z nich będzie pochodziła z kampanii Google Adwords, mimo że liczba konwersji na to nie wskazuje.

Zanim więc stwierdzisz, że kampania w Google Adwords jest nieskuteczna lub nie zarabia na siebie, dobrze przeanalizuj całą swoją sprzedaż.

Jednak jeszcze ważniejsze jest to, żebyś w ogóle mierzył konwersję! Pamiętaj, że liczba kliknięć w twoją reklamę Google Adwords stanowi tylko koszt. Dopiero konwersja świadczy o tym, że coś zarobiłeś (lub zarobisz w przyszłości).

Dowiedz się więcej o tym jak poprawnie mierzyć skuteczność kampanii Google Adwords

Chcesz powierzyć prowadzenie kampanii Google Adwords ekspertom i zwiększyć sprzedaż? Dowiedz się więcej o naszej usłudze Marketing w wyszukiwarkach - prowadzenie kampanii Google Adwords

 

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł, daj znać o nim swoim znajomym. Wystarczy, że klikniesz jeden z poniższych przycisków.

Słowa kluczowe:
Nasze porady biznesowe
w Twojej skrzynce. Co tydzień.

Nasze porady biznesowe w Twojej skrzynce. Co dwa tygodnie.

Nie pozwól żeby Twoja konkurencja była mądrzejsza od Ciebie.

Żadnych ofert handlowych. Rezygnacja jednym kliknięciem!

Ewa Truszkowska

Ekspert w dziedzienie marketingu. Członek American Marketing Association. Autorka artykułów i opracowań naukowych na temat marketingu. Ma bogate doświadczenie w zakresie strategii marketingowych, które zdobyła w Stanach Zjednoczonych i Polsce. Pracowała dla największych marek na polskim rynku. Była jedną z pierwszych osób zajmujących się marketingiem centrów handlowych w Polsce.

dr Jacek Truszkowski

Doktor nauk ekonomicznych. Wykładowca akademicki. Autor artykuł naukowych, książek i podręczników dla studentów. Od lat 90. zajmuje się tematyką marketingu cyfrowego. Tworzył pierwsze start-upy w Polsce.

Prowadzenie kampanii reklamowych w internecie Google Adwords - Adpresso - Poznań