szybki kontakt: +48 61 67-00-393 | zapytaj@truszkowski.pl | G+

zadzwoń
61 67-00-393

napisz
zapytaj@truszkowski.pl

odwiedź nas
ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Blog TRUSZKOWSCY O BIZNESIE

Siła pierwszego wrażenia on-line

Opublikowano 2012-10-05

W Internecie dobre pierwsze wrażenie jest kluczowe dla odniesienia sukcesu w biznesie. Z tego powodu należy przywiązać dużą uwagę do tych elementów, które najczęściej podlegają ocenie przez użytkowników, którzy odwiedzają naszą stronę internetową.

Według najnowszych badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych na Uniwersytecie Missouri (Missouri University of Science and Technology) osoba odwiedzająca daną stronę internetową wyrabia sobie pierwszą opinię na temat firmy lub marki w ciągu 0,2 sekundy. W ciągu kolejnych 2,6 sekundy utwierdza się w tej opinii. Krytyczne dla każdego biznesu jest więc zrobienie dobrego pierwszego wrażenia. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują, które elementy strony przyciągają największą uwagę. Powinno się więc im poświęcić największą uwagę podczas projektowania strony.

Przebieg badania Uczestnicy badania mieli za zadanie ocenić 25 stron internetowych spędzając po 20 sekund na każdej. Ocena miała skupiać się na atrakcyjności wizualnej i tzw. design factors. Badanie przeprowadzono używając kamery i urządzenia do badania ruchu gałek ocznych (eye-tracking software) uczestników badania, podczas testowania przez nich stron internetowych. Dzięki urządzeniu zgromadzono dane na temat długości skupiania uwagi na danym elemencie strony, zanim przesunięto wzrok na inną część strony. Wyniki Sekcje strony, które przyciągały najwięcej uwagi to:

Na podstawie przedstawionych wyników warto wysnuć najważniejsze wnioski :

  1. Warto inwestować w dobre logo. Jest ono wizytówką naszej firmy i często na jego podstawie wyrabiana jest opinia na nasz temat.
  2. Jednym z kluczowych elementów strony jest nawigacja - wpływa na usability. Jeśli użytkownik strony nie wie jak się po niej poruszać bardzo szybko ją opuści i z pewnością nie zostanie naszym klientem.
  3. Zaskakujące jest, że ludzie poświęcają tak wiele uwagi na wyszukiwarkę na stronie. Często niestety wyszukiwarki te są słabo dopracowane. Zdarza się, iż przez wyszukiwarkę na stronie nie można znaleźć produktu czy informacji, tymczasem wpisując to samo zapytanie wraz z nazwą sklepu/firmy do wyszukiwarki google momentalnie uzyskujemy pozytywny wynik.
  4. Krytyczna jest architektura informacji i odpowiednie zredagowanie tekstu na stronie. Jeśli treść jest źle napisana i źle rozmieszczona na stronie to nikt jej nie przeczyta. Tym samym nie przekona się, że warto skorzystać z usług naszej firmy.

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł, daj znać o nim swoim znajomym. Wystarczy, że klikniesz jeden z poniższych przycisków.

Nasze porady biznesowe
w Twojej skrzynce. Co tydzień.

Nasze porady biznesowe w Twojej skrzynce. Co dwa tygodnie.

Nie pozwól żeby Twoja konkurencja była mądrzejsza od Ciebie.

Żadnych ofert handlowych. Rezygnacja jednym kliknięciem!

Ewa Truszkowska

Ekspert w dziedzienie marketingu. Członek American Marketing Association. Autorka artykułów i opracowań naukowych na temat marketingu. Ma bogate doświadczenie w zakresie strategii marketingowych, które zdobyła w Stanach Zjednoczonych i Polsce. Pracowała dla największych marek na polskim rynku. Była jedną z pierwszych osób zajmujących się marketingiem centrów handlowych w Polsce.

dr Jacek Truszkowski

Doktor nauk ekonomicznych. Wykładowca akademicki. Autor artykuł naukowych, książek i podręczników dla studentów. Od lat 90. zajmuje się tematyką marketingu cyfrowego. Tworzył pierwsze start-upy w Polsce.

Prowadzenie kampanii reklamowych w internecie Google Adwords - Adpresso - Poznań