szybki kontakt: +48 61 67-00-393 | zapytaj@truszkowski.pl | G+

zadzwoń
61 67-00-393

napisz
zapytaj@truszkowski.pl

odwiedź nas
ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Blog TRUSZKOWSCY O BIZNESIE

Pozycjonowanie czy Google Adwords – co przyczyni się do sukcesu Twojej firmy?

Opublikowano 2012-10-12

Aby odnieść sukces w Internecie nie wystarczy koncentrować się tylko na narzędziach, które sprowadzą potencjalnego klienta na Twoją stronę – to jest dopiero połowa sukcesu. Druga połowa to tak przygotowana strona internetowa, która przekona użytkownika do pozostania Twoim klientem.

Często w prasie tudzież języku potocznym można usłyszeć pojęcia "pozycjonowanie", "SEO", "adwords", "linki sponsorowane" itp. Co tak naprawdę oznaczają te słowa? SEO, z angielskiego search engine optymization, po polsku potocznie zwane jest pozycjonowaniem. Celem pozycjonowania jest sprawienie, aby po wpisaniu do wyszukiwarki, np. google , danego słowa kluczowego, nasza strona pojawiła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Teoretycznie wyszukiwarka ocenia zawartość strony (treść), jej atrakcyjność, częstość odwiedzania itp. i na tej podstawie buduje ranking wyświetlanych stron. W założeniu im strona ma ciekawszą treść tym lepiej oceniana jest przez wyszukiwarkę. Pracując więc nad ciągłym rozwojem swojego serwisu, dodając do niego coraz ciekawszą treść w dłuższym terminie można się w sposób naturalny wypozycjonować na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jest to jednak bardzo trudne i bardzo czasochłonne. W praktyce informatycy oferują „drogę na skróty” - usługę pozycjonowania poprzez "sztuczne" podbijanie liczby odwiedzin strony oraz tworzenie linków do niej prowadzących w skutek czego strona wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego. Należy jednak nadmienić, że coraz częściej Google walczy z próbami sztucznego pozycjonowania i gdy zauważy takie działania to usuwa stronę z wyników wyszukiwania i nie ma już od tego powrotu.

Zalety pozycjonowania:

Wady pozycjonowania:

Inną formą zaistnienia na szczycie listy z wynikami wyszukiwania jest skorzystanie z tzw. linków sponsorowanych, które w wyszukiwarce Google nazywają się "google adwords". Przy każdym wyszukaniu google wyświetla 8 linków reklamowych - 3 na szczycie listy i 5 z boku. Linki te oznaczone są jako sponsorowane. Każda reklama ma tytuł, dwie linijki tekstu oraz link do danej strony. Reklamodawca płaci firmie Google za każde kliknięcie i przekierowanie na swoją stronę, ale nie za wyświetlenie.

Zalety google adwords:

Wady google adwords

Czy istnieje jednoznaczna odpowiedź na pytanie co jest bardziej efektywne - pozycjonowanie czy google adwords? Na pewno szkoda pieniędzy na informatyków, którzy sztucznie będą podbijać stronę, gdyż jeśli w efekcie zostanie się ukaranym i usuniętym z Googla to będzie to zbyt wysoka cena. Jeśli nie ma kogoś w wyszukiwarce Google to tak jakby nie było go w Internecie. Natomiast jeśli chodzi o pytanie dotyczące google adwords i pozycjonowania naturalnego  to na pewno warto korzystać z obu tych narzędzi równocześnie. Wspólnym mianownikiem dla google adwords i dla pozycjonowania jest dobra strona internetowa z bogatą treścią. Poprzez dodawanie interesującej dla użytkownika treści naturalnie wypozycjonujemy się na coraz wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Oczywiście zajmie to sporo czasu. Dlatego warto wesprzeć się google adwords, dzięki którym szybciej jesteśmy w stanie zwiększyć ruch na stronie. Natomiast i tak, aby google adwords przyniosło efekt to potencjalny klient oprócz wejścia na stronę musi jeszcze chcieć na niej pozostać, a więc musi na niej znaleźć treść, która spełni jego oczekiwania. Innymi słowy najistotniejsza jest dobrze zrobiona strona internetowa, która powinna być cały czas ulepszana oraz całościowa strategia marketingowa, czyli zbudowanie naszej przewagi wobec konkurencji i odpowiednie przedstawienie jej potencjalnemu klientowi. Aby strona internetowa mogła przekonać klienta do skorzystania z usługi musi być dobrze zaprojektowana zarówno pod kątem marketingowym jak i web usability i architektury informacji.  Sprowadzenie potencjalnego klienta na naszą stronę, czy to przez pozycjonowanie czy też przez google adwords,  to dopiero połowa sukcesu. Musi ona jeszcze przekonać potencjalnego klienta do skorzystania z naszych usług. W przeciwnym razie nasz potencjalny klient i tak stanie się faktycznym klientem konkurencji.

 

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł, daj znać o nim swoim znajomym. Wystarczy, że klikniesz jeden z poniższych przycisków.

Nasze porady biznesowe
w Twojej skrzynce. Co tydzień.

Nasze porady biznesowe w Twojej skrzynce. Co dwa tygodnie.

Nie pozwól żeby Twoja konkurencja była mądrzejsza od Ciebie.

Żadnych ofert handlowych. Rezygnacja jednym kliknięciem!

Ewa Truszkowska

Ekspert w dziedzienie marketingu. Członek American Marketing Association. Autorka artykułów i opracowań naukowych na temat marketingu. Ma bogate doświadczenie w zakresie strategii marketingowych, które zdobyła w Stanach Zjednoczonych i Polsce. Pracowała dla największych marek na polskim rynku. Była jedną z pierwszych osób zajmujących się marketingiem centrów handlowych w Polsce.

dr Jacek Truszkowski

Doktor nauk ekonomicznych. Wykładowca akademicki. Autor artykuł naukowych, książek i podręczników dla studentów. Od lat 90. zajmuje się tematyką marketingu cyfrowego. Tworzył pierwsze start-upy w Polsce.

Prowadzenie kampanii reklamowych w internecie Google Adwords - Adpresso - Poznań