szybki kontakt: +48 61 67-00-393 | zapytaj@truszkowski.pl | G+

zadzwoń
61 67-00-393

napisz
zapytaj@truszkowski.pl

odwiedź nas
ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Blog TRUSZKOWSCY O BIZNESIE

Jednak rozmiar ma znaczenie!

Opublikowano 2012-11-23

Większość stron internetowych jest mało czytelnych dla użytkownika z powodu zbyt małej czcionki. W konsekwencji prowadzi to do utraty wielu potencjalnych klientów, a wraz z nimi do utraty potencjalnych zysków.

Można wskazać co najmniej trzy powody dla których warto zwrócić szczególną uwagę na wielkość czcionki na swojej stronie internetowej:

  1. Słabszy wzrok użytkowników

Dowiedziono, że z wiekiem wzrok szybciej się męczy i tak większość 40-latków zaczyna mieć problemy ze wzrokiem i coraz trudniej przeczytać im teksty napisane małą czcionką. Co ciekawe w testach przeprowadzonych przez Jacoba Nielsena również nastolatkowie wskazali na problem małych czcionek na stronach, który zniechęca ich do przebywania na niektórych serwisach internetowych. W innym teście Jacoba Nielsena na użytkownikach zbyt małe czcionki były wskazane jako najważniejszy problem usability stron internetowych.

  1. Odległość od monitora

Należy pamiętać, iż siedząc przed komputerem monitor znajduje się w odległości 50-60 cm od naszych oczu. Jest to dużo większa odległość niż podczas czytania gazety czy książki, którą trzymamy w ręce. Aby na ekranie czcionka miała taką samą wielkość jak na materiale drukowanym, który trzymamy w ręce, musi być od niej nieco większa.

  1. Użytkownicy nie korzystają z zoomu

Nieprawdą jest, że w przypadku zbyt małej czcionki użytkownicy powiększą sobie widok ekranu. Albo nie wiedzą jak korzystać z tej funkcji albo wolą wybrać prostszą drogę i po prostu opuścić stronę. W Internecie konkurencja jest na wyciągnięcie ręki lub dosłownie, w odległości jednego kliknięcia, dlatego tak ważne jest zatrzymanie potencjalnego klienta na naszej stronie.

Nie ma jednego idealnego rozmiaru.

Każda czcionka, pomimo tego samego rozmiaru, może wyglądać na mniejszą tudzież większą, ze względu na swój krój. Nie bądzmy gołosłowni i przeprowadźmy prosty eksperyment:

W każdym przypadku wykorzystano ten sam rozmiar czcionki, natomiast każda z nich w efekcie jest innej wielkości.

Reasumując powyższe rozważania, można stwierdzić, że projektując stronę internetową należy zwrócić uwagę na wiele kwestii. Mamy nadzieję, że coraz cześciej na tej liście będzie znajdowała się również odpowiednia wielkość (i krój) czcionki. Wystarczy zadać sobie pytanie: czy przy zaprojektowanej wielkości z łatwością, bez wytężania wzroku i pochylania się nad ekranem, mogę przeczytać tekst na stronie? Jeśli odpowiedź jest twierdząca to możemy być spokojni, że zrobiliśmy przynajmniej jeden drobny krok w kierunku zdobycia klienta.

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł, daj znać o nim swoim znajomym. Wystarczy, że klikniesz jeden z poniższych przycisków.

Nasze porady biznesowe
w Twojej skrzynce. Co tydzień.

Nasze porady biznesowe w Twojej skrzynce. Co dwa tygodnie.

Nie pozwól żeby Twoja konkurencja była mądrzejsza od Ciebie.

Żadnych ofert handlowych. Rezygnacja jednym kliknięciem!

Ewa Truszkowska

Ekspert w dziedzienie marketingu. Członek American Marketing Association. Autorka artykułów i opracowań naukowych na temat marketingu. Ma bogate doświadczenie w zakresie strategii marketingowych, które zdobyła w Stanach Zjednoczonych i Polsce. Pracowała dla największych marek na polskim rynku. Była jedną z pierwszych osób zajmujących się marketingiem centrów handlowych w Polsce.

dr Jacek Truszkowski

Doktor nauk ekonomicznych. Wykładowca akademicki. Autor artykuł naukowych, książek i podręczników dla studentów. Od lat 90. zajmuje się tematyką marketingu cyfrowego. Tworzył pierwsze start-upy w Polsce.

Prowadzenie kampanii reklamowych w internecie Google Adwords - Adpresso - Poznań