szybki kontakt: +48 61 67-00-393 | zapytaj@truszkowski.pl | G+

zadzwoń
61 67-00-393

napisz
zapytaj@truszkowski.pl

odwiedź nas
ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Blog TRUSZKOWSCY O BIZNESIE

Jak wypromować konferencję i czerpać z niej korzyści jeszcze długo po jej zakończeniu

Opublikowano 2016-02-22

Konferencja branżowa to nie tylko ponoszone koszty i wysiłek organizacyjny – jeśli w pełni wykorzystasz potencjał marketingowy wydarzenia, może to być także doskonały sposób na budowanie wizerunku i prestiżu marki. O dobrej konferencji mówi się bowiem o wiele dłużej niż tylko podczas jej trwania.

Klasyczne podejście – dużo pracy teraz i zero efektów w przyszłości

Przygotowanie dobrej konferencji wymaga bardzo dużo energii i wysiłku. Najpierw trzeba zadbać o kwestie techniczne (wynajem sali, nagłośnienie, catering itp.) i merytoryczne (ustalenie programu, zaproszenie prelegentów itp.), a następnie wypromować i przeprowadzić wydarzenie. I najczęściej na tym praca się kończy. Warto jednak zmienić te podejście na bardziej nowoczesne, zgodne z założeniem ,,dużo pracy i wykorzystanie długookresowego potencjału”, by dana konferencja przynosiła korzyści jeszcze długo po jej zakończeniu.

Jak to zrobić? Najprostszym i sprawdzonym sposobem jest wykorzystanie content marketingu.

Kluczem do pełnego wykorzystania potencjału danej konferencji jest zaprezentowanie jej osobom, które nie uczestniczyły w wydarzeniu. W ten sposób możesz zwielokrotnić liczbę odbiorców Twojej konferencji – prócz uczestników będą to także np. czytelnicy Twojego bloga lub odbiorcy newslettera.

Przepis na sukces – jak zrobić to poprawnie

Poniżej prezentujemy sześć sposobów na zmianę wydarzenia off line w ciekawą treść dla Twoich czytelników online i osób odwiedzających Twoją stronę internetową.

1. Wybierz kanał dotarcia i rodzaj treści

Dzięki temu będziesz mógł przedstawić najbardziej interesujące fragmenty i wnioski z konferencji. W ten sposób możesz zaprezentować m.in. film z wydarzenia, podcast, czyli plik audio z prelekcją, prezentację, zdjęcia itp.

2. Dodatkowa treść tylko dla czytelników online

Do merytorycznych materiałów z wydarzenia dołącz dodatkowe treści, które mogą zainteresować czytelników. Może to być np. film o tym, jak przygotowywano konferencję (tzw. materiały „behind the scenes”), krótkie wywiady z uczestnikami czy dodatkowy krótki wywiad z jednym z prelegentów. Takie treści będą interesujące dla samych uczestników wydarzenia (dzięki temu przyciągniesz ich do swojego bloga i być może nawiążesz z nimi dłuższą relację) oraz dla Twoich czytelników. Materiały te mogą też być dobrym sposobem na promowanie kolejnych wydarzeń, np. „Zobacz, co uczestnicy poprzedniej konferencji mówili na jej temat”.

3. Nawiąż długofalową relację z prelegentem

Jeśli zaprosiłeś znane osobistości, nie pozwól, aby na jednym wystąpieniu zakończyła się Wasza znajomość i współpraca. Zaproponuj stworzenie wpisu na Twojego bloga lub przeprowadź z prelegentami wywiady, które później umieścisz na stronie. Dzięki temu Twój blog będzie bardziej interesujący, a jednocześnie prelegentowi będzie zależało na tym, by dany wpis wypromować, więc z pewnością napisze o nim na swoim blogu. Będziesz wtedy mógł sprowadzić jego czytelników na swoją stronę.

4. Spraw, by uczestnicy stali się ambasadorami wydarzenia

Zachęcaj uczestników do pisania o wydarzeniu w mediach społecznościowych, być może na swoich blogach. Warto też zdobyć jak najwięcej opinii uczestników (z angielskiego testimonials) i odpowiedzi na pytanie, dlaczego zdecydowali się wziąć udział w wydarzeniu. Im więcej osób będzie zaangażowanych, tym lepiej dla Ciebie.

5. Pozwól użytkownikom portali społecznościowych śledzić swoje wydarzenie

Stwórz unikalny i kojarzony z wydarzeniem hashtag (np. #TwojaKonferencja2015) – pozwoli to w całości wykorzystać potencjał urządzeń mobilnych uczestników. Zachęć wszystkich, aby przy wpisach o konferencji umieszczali stworzony przez Ciebie hashtag. Dzięki temu ich znajomi będą mogli prześledzić wypowiedzi wszystkich uczestników, a nie tylko opinie znajomego i informację ze strony poświęconej wydarzeniu ‒ wystarczy, że klikną na umieszczony hashtag, a wyświetlą im się wypowiedzi wszystkich osób, które również go użyły w swoich wpisach.

6. Stwórz możliwość obejrzenia wystąpień

Użytkownicy powinni mieć możliwość obejrzenia treści na Twoim blogu. Wystarczy zarejestrować każde z wystąpień, a materiał wideo umieścić w serwisie. Wbrew pozorom jest to bardzo proste i tanie – zwłaszcza teraz, w dobie powszechnego dostępu do lustrzanek, rejestrujących materiał w wysokiej jakości.

Podsumowanie

Organizacja konferencji buduje wizerunek i prestiż marki – nie tylko wśród jej uczestników, ale także wśród czytelników Twojego bloga. Stwórz więc treści, które zainteresują odbiorców Twojego content marketingu i umieść je na swoim blogu – będą pracowały na Ciebie w nieskończoność. Jeden wysiłek, a tak wiele korzyści.

PS. Wykorzystaj nowoczesne narzędzia content marketingu

Większość zaprezentowanych powyżej działań odnosi się do długookresowego wykorzystania potencjału twojego wydarzenia, ale warto przy okazji wspomnieć również o jego krótkookresowym wykorzystaniu. Coraz powszechniejsze są narzędzia pozwalające w czasie rzeczywistym transmitować obraz do setek czy tysięcy osób ‒ wystarczy do tego smartfon ze specjalną aplikacją (np. Periscope czy Meerkat). Nowe narzędzia pozwalają nie tylko prezentować transmisję w momencie jej nagrywania, ale także potem ją odtworzyć.

Potrzebujesz doradztwa lub strategii marketingowej? Zapoznaj się z naszą usługą Doradztwo i strategie marketingowe

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł, daj znać o nim swoim znajomym. Wystarczy, że klikniesz jeden z poniższych przycisków.

Nasze porady biznesowe
w Twojej skrzynce. Co tydzień.

Nasze porady biznesowe w Twojej skrzynce. Co dwa tygodnie.

Nie pozwól żeby Twoja konkurencja była mądrzejsza od Ciebie.

Żadnych ofert handlowych. Rezygnacja jednym kliknięciem!

Ewa Truszkowska

Ekspert w dziedzienie marketingu. Członek American Marketing Association. Autorka artykułów i opracowań naukowych na temat marketingu. Ma bogate doświadczenie w zakresie strategii marketingowych, które zdobyła w Stanach Zjednoczonych i Polsce. Pracowała dla największych marek na polskim rynku. Była jedną z pierwszych osób zajmujących się marketingiem centrów handlowych w Polsce.

dr Jacek Truszkowski

Doktor nauk ekonomicznych. Wykładowca akademicki. Autor artykuł naukowych, książek i podręczników dla studentów. Od lat 90. zajmuje się tematyką marketingu cyfrowego. Tworzył pierwsze start-upy w Polsce.

Prowadzenie kampanii reklamowych w internecie Google Adwords - Adpresso - Poznań