Blog Truszkowscy strategicznie

opublikowano: 2016-11-25

Ewa Truszkowska

Dlaczego Google Adwords pomoże Ci szybciej zwiększyć sprzedaż niż Facebook?

Jeśli chcesz szybko zwiększyć swoją sprzedaż, lepiej wykorzystaj Google Adwords niż Facebooka. Jest bowiem mała szansa, że za pomocą mediów społecznościowych skutecznie sprzedasz swój produkt czy usługę.

Media społecznościowe służą głównie rozrywce i komunikowaniu się ze znajomymi. Użytkownicy Facebooka nie szukają tam przecież konkretnego produktu czy usługi. Chcą oni miło spędzić wolny czas. Co innego wyszukiwarka Google. Wchodzimy tam wtedy, gdy szukamy konkretnego produktu czy usługi, które stanowią odpowiedź na nasze potrzeby. Obrazowo można powiedzieć, że przy korzystaniu z wyszukiwarki, użytkownik jedną rękę trzyma na klawiaturze komputera, a drugą na portfelu. A stąd już tylko krok do pozyskania nowego klienta i sprzedaży. Z tego względu wyświetlając reklamy naszego produktu lub usługi w wynikach wyszukiwania za pomocą Google Adwords jesteśmy tam, gdzie klient chce wydać pieniądze. Prezentując nasze produkty na Facebooku zazwyczaj klient mniej lub bardziej chętnie się z nimi zapozna, ale najczęściej nie jest na etapie zakupu. A nie można zapominać, że dużo łatwiej sprzedać swój produkt osobie, która chce go aktualnie kupić niż osobie, która nie chce tego zrobić.

W mediach społecznościowych szukamy głównie rozrywki

Gdy zalogujemy się do naszego konta na Facebooku, jesteśmy przede wszystkim ciekawi, co słychać u naszych znajomych, co ostatnio robili, czy też jakie odległe miejsca odwiedzili. Większość użytkowników ma też ulubione profile, które gwarantują łatwy dostęp do interesujących nas informacji, np. gdzie koncertuje ulubiony zespół, jakie premiery filmowe szykują się w kinie czy jakie nowości w karcie dań ma nasza ulubiona restauracja.

W wyszukiwarce Google szukamy produktów do kupienia

Zupełnie inaczej jest, gdy wpisujemy jakieś hasło do wyszukiwarki Google. Bardzo często wtedy szukamy jakiegoś produktu lub usługi, które zaspokoją naszą bieżącą potrzebę. I na tym polega diametralna różnica między wyszukiwarką a mediami społecznościowymi. W Google’u nie szukamy rozrywki - wszak nie znajdziemy tam informacji, co słychać u naszych znajomych. Szukamy tam rozwiązań naszych problemów lub sposobów zaspokojenia potrzeb. Często jest to bezpośrednio związane z chęcią zakupu produktu czy usługi.

Podsumowanie

Jeśli chcesz znacząco zwiększyć sprzedaż i zrobić to w krótkim czasie, zazwyczaj najlepszym rozwiązaniem będzie Google Adwords. Jest bowiem mała szansa, że uda Ci się to osiągnąć za pomocą mediów społecznościowych.

Budując strategię marketingową nie można zapominać, że media społecznościowe służą głównie rozrywce. W wyszukiwarce Google'a szukamy natomiast produktów i usług, które chcemy nabyć. Korzystając z Google Adwords jesteśmy w miejscu, gdzie klient „trzyma już rękę na portfelu” i jest skłonny do zakupu. Aby to zrobił wystarczy przekierować go na naszą stronę i właściwie zaprezentować nasz produkt lub usługę (o tym niestety większość firm zapomina).

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł, daj znać o nim swoim znajomym. Wystarczy, że klikniesz jeden z przycisków:

Facebook

E-mail

Nasze porady biznesowe w Twojej skrzynce. Co tydzień.

dr Jacek Truszkowski

Ekspert w dziedzinie rynków finansowych, marketingu cyfrowego i strategii – doktor nauk ekonomicznych; wieloletni wykładowca akademicki na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz w Wyższej Szkole Bankowej; ukończył studium podyplomowe dotyczące rynków finansowych na Uniwersytecie Yale w Stanach Zjednoczonych; autor kilkunastu publikacji, w tym podręczników dla studentów oraz opracowań wydanych przez Narodowy Bank Polski; pracował dla firm notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych; przygotował kilkadziesiąt strategii oraz kilkaset analiz ekonomicznych przedsiębiorstw; od połowy lat 90. zajmuje się programowaniem, stworzył kilkadziesiąt serwisów internetowych; współtworzył pierwsze polskie start-upy;

Ewa Truszkowska

Strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w Polsce oraz w Stanach Zjednoczonych – pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce, m.in. dla Kompanii Piwowarskiej; ukończyła certyfikowane studium podyplomowe z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; członek American Marketing Association; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; przygotowała kilkadziesiąt strategii biznesowych i marketingowych; założycielka agencji marketingu cyfrowego specjalizującej się w prowadzeniu kampanii Google Ads – Adpresso; autorka kursu z prowadzenia kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania;

Następny artykuł

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

przeczytaj artykuł

Poprzedni artykuł

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

przeczytaj artykuł