szybki kontakt: +48 61 67-00-393 | zapytaj@truszkowski.pl | G+

zadzwoń
61 67-00-393

napisz
zapytaj@truszkowski.pl

odwiedź nas
ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Blog TRUSZKOWSCY O BIZNESIE

A/B testing w praktyce, czyli wykorzystanie eksperymentów w Google Analytics

Opublikowano 2012-11-16

Google Analytics za darmo udostępnia możliwość poprawy skuteczności działań marketingowych on-line za pomocą tzw. eksperymentów, znanych powszechnie jako A/B testing. Dzięki nim możemy określić, który wariant danej strony internetowej prowadzi do wyższej realizacji zamierzonego celu (konwersji), a co za tym idzie, do zwiększenia przychodów.

Co można testować za pomocą eksperymentu Google Analytics?

Dzięki eksperymentom Google Analytics można przetestować każdy, nawet najdrobniejszy element na stronie – dobór zdjęcia, treści, rozmieszczenia informacji itp. Można również przetestować np. różne warianty podstrony zachęcającej do zapisania się do newslettera i porównać która z nich generuje najwięcej zapisów.

Kto powinien korzystać z eksperymentów?

Z eksperymentów najbardziej mogą skorzystać firmy, które mają jasno sprecyzowany cel (np. sklepy internetowe – ich celem jest sprzedaż produktów) oraz stosunkowo duży ruch na stronie. Strony, które głównie służą przedstawieniu firmy mogą mieć na tyle mało wejść na stronę, że trudno będzie zgromadzić dane istotne statystycznie. Jednak tak czy inaczej zawsze warto próbować przeprowadzać eksperymenty, gdyż nawet jeśli nie otrzymamy zadawalających wyników to nic nie tracimy, a zawsze możemy sporo zyskać.

Jak uruchomić eksperyment krok po kroku?

Aby uruchomić eksperyment w Google Analytics należy wykonać opisane poniżej kroki.

Dzięki eksperymentom można znacząco zoptymalizować swoją stronę internetową, a co za tym idzie - zwiększyć swoje przychody. Koniec ze sporami, który element strony wygląda lepiej. Można to po prostu przetestować i sprawdzić, który wariant bardziej odpowiada użytkownikom, a to ich głos sie liczy, bo to oni są naszymi klientami.

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł, daj znać o nim swoim znajomym. Wystarczy, że klikniesz jeden z poniższych przycisków.

Nasze porady biznesowe
w Twojej skrzynce. Co tydzień.

Nasze porady biznesowe w Twojej skrzynce. Co dwa tygodnie.

Nie pozwól żeby Twoja konkurencja była mądrzejsza od Ciebie.

Żadnych ofert handlowych. Rezygnacja jednym kliknięciem!

Ewa Truszkowska

Ekspert w dziedzienie marketingu. Członek American Marketing Association. Autorka artykułów i opracowań naukowych na temat marketingu. Ma bogate doświadczenie w zakresie strategii marketingowych, które zdobyła w Stanach Zjednoczonych i Polsce. Pracowała dla największych marek na polskim rynku. Była jedną z pierwszych osób zajmujących się marketingiem centrów handlowych w Polsce.

dr Jacek Truszkowski

Doktor nauk ekonomicznych. Wykładowca akademicki. Autor artykuł naukowych, książek i podręczników dla studentów. Od lat 90. zajmuje się tematyką marketingu cyfrowego. Tworzył pierwsze start-upy w Polsce.

Prowadzenie kampanii reklamowych w internecie Google Adwords - Adpresso - Poznań