Firmy, z którymi pracujemy, trafiają do nas najczęściej z trzech powodów. Pierwszym z nich jest potrzeba pozyskania większej liczby klientów.
Drugi powód to chęć poprawy wizerunku firmy. Zwykle nie odzwierciedla on profesjonalizmu usług, przez co firma nie może pozyskać klientów, na których jej zależy.
Trzecim powodem jest potrzeba stworzenia nowej firmowej strony internetowej. Za tymi wszystkimi powodami kryje się tak naprawdę potrzeba pozyskania większej liczby lepszych klientów, czyli takich, którzy docenią usługi firmy i dla których najważniejszym kryterium wyboru nie będzie cena.
Pierwsza 60-minutowa konsultacja na nasz koszt.
Przez kilkanaście lat pracy z firmami usługowymi B2B wypracowaliśmy optymalny proces i narzędzia pozwalające rozwinąć firmę i pozyskać więcej lepszych klientów bez konkurowania ceną.
Rozpoczyna się on od analizy strategicznej, która poprzedza wszelkie działania marketingowe i wizerunkowe. Analiza strategiczna pozwala odpowiedzieć na kluczowe dla Twojej firmy pytania, zrozumieć Twojego klienta i określić, gdzie leży prawdziwa unikalność Twojej firmy. Dopiero na tym fundamencie można stworzyć komunikację, a następnie wizerunek, stronę internetową i wszelkiego rodzaju reklamy.
Dlatego pracując z naszymi klientami przechodzimy zawsze przez trzy etapy: najpierw opracowujemy fundament strategiczny, następnie wizerunek i stronę internetową, a potem dopiero zajmujemy się kampaniami reklamowymi w internecie. Dzięki takiemu podejściu nasi klienci bardzo szybko rozwijają swoje firmy i osiągają wyższe zyski.
Sprowadzenie potencjalnych klientów na stronę firmy za pomocą kampanii Google Ads i innych narzędzi.
Stworzenie lub odświeżenie wizerunku firmy (logo i wszelkich materiałów marketingowych) spójnego z opracowaną strategią. Stworzenie strony internetowej spójnej ze strategią i komunikacją.
Analiza strategiczna, na którą składa się poznanie firmy i jej oferty oraz analiza klientów i konkurencji; opracowanie strategii (w tym pozycjonowania rynkowego firmy) i komunikacji.
Głównym problemem większości firm usługowych B2B, które się do nas zgłaszają, jest brak solidnego fundamentu strategicznego. Co to oznacza? Wiele firm nie ma wypracowanego tzw. pozycjonowania rynkowego, czyli jasno zakomunikowanej unikalności swoich usług, istotnej dla klienta. Klient musi wiedzieć, dlaczego to akurat Twoja firma rozwiąże jego problemy i dlaczego ma wybrać akurat Ciebie.
W ramach pracy nad fundamentem strategicznym najpierw spotykamy się z klientem (stacjonarnie lub on-line) na jedno- lub kilkudniowych warsztatach. Warsztaty prowadzimy według doskonalonej od lat metodyki. Służą one temu, abyśmy mogli dogłębnie poznać i zrozumieć firmę, jej specyfikę, branżę, w której działa, konkurencję oraz klientów.
Następnie analizujemy wszystkie informacje – zarówno te pozyskane podczas warsztatów, jak i z innych źródeł (opracowań branżowych, raportów, serwisów internetowych konkurencji itp.). Na ich podstawie opracowujemy strategię dla firmy, w tym pozycjonowanie rynkowe oraz główne komunikaty, które powinny znaleźć się na stronie internetowej i w pozostałych materiałach marketingowych.
W drugim etapie pracujemy nad wizerunkiem firmy. Musi być on spójny z opracowaną strategią i pozycjonowaniem rynkowym. Dlatego projektując logo firmy i inne materiały marketingowe, bierzemy pod uwagę charakter firmy, specyfikę jej usług i to, czym się wyróżnia. Dbamy również o to, aby wszystkie projekty były nie tylko spójne ze strategią oraz atrakcyjne wizualnie, ale i poprawne merytorycznie, co wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu projektowania graficznego (przykładowo, nazwa firmy w logo musi być czytelna, zapisana odpowiednią czcionką, logo musi się dobrze prezentować w dużym i małym rozmiarze itp.). Jeśli logo firmy nie wymaga zmiany lub odświeżenia, pomijamy ten etap.
W przypadku usług B2B głównym narzędziem marketingowym i, zazwyczaj, pierwszym punktem styku z marką jest strona internetowa. Jest to również wirtualny sprzedawca, bo niezależnie od tego, skąd klient dowie się o istnieniu Twojej firmy, i tak finalnie trafi na stronę internetową. Dlatego tak ważne jest, aby komunikacja na stronie była spójna ze strategią i pozycjonowaniem rynkowym firmy oraz wprost skierowana do Twoich klientów. Komunikaty muszą odpowiadać na ich potrzeby i obawy oraz utwierdzić ich w przekonaniu, że to z usług właśnie Twojej firmy warto skorzystać.
Tworząc stronę internetową, najpierw opracowujemy makiety serwisu. Najpierw tworzymy tzw. architekturę informacji, czyli ustalamy, jak ma wyglądać menu i jakie podstrony powinny znaleźć się w serwisie. Następnie szczegółowo planujemy układ treści na każdej podstronie oraz piszemy wszystkie teksty. Dopiero potem następuje etap wdrożenia, czyli projektowania graficznego i programowania. Projekt graficzny strony musi być spójny z logo i identyfikacją wizualną firmy.
W trzecim etapie skupiamy się na marketingu internetowym. Abyś mógł pozyskać klientów, na których Ci zależy, trzeba sprowadzić ich na stronę internetową Twojej firmy. Dziś najlepszym do tego narzędziem są kampanie Google Ads. Pozwalają one na wyświetlanie reklam Twojej firmy tam, gdzie potencjalni klienci najczęściej szukają Twoich usług – w wyszukiwarce Google, i to na szczycie listy z wynikami wyszukiwania.
Co ważne, samo wyświetlenie reklamyw Google Ads jest darmowe. Płaci się jedynie za kliknięcie, czyli w praktyce za sprowadzenie osoby potencjalnie zainteresowanej Twoją usługą na Twoją stronę internetową. Posiadamy własną agencję marketingu internetowego Adpresso, wktórej od 10 lat prowadzimy kampanie Google Ads dla firm usługowych. Nasza agencja posiada status Google Partner.
Strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w Polsce oraz w Stanach Zjednoczonych – pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; ukończyła certyfikowane studium podyplomowe z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; członek American Marketing Association; przygotowała kilkadziesiąt strategii marki, strategii marketingowych i pracowała przy ich wdrożeniu; właścicielka agencji Adpresso zajmującej się prowadzeniem kampanii Google Ads i posiadającej status Google Partner; autorka kursu „Skuteczne kampanie Google Ads”;
Ekspert w dziedzinie strategii, marketingu cyfrowego i rynków finansowych – doktor nauk ekonomicznych; wieloletni wykładowca akademicki na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz w Wyższej Szkole Bankowej; autor kilkunastu publikacji, w tym podręczników dla studentów oraz opracowań wydanych przez Narodowy Bank Polski; pracował dla firm notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych; przygotował kilkadziesiąt strategii oraz kilkaset analiz ekonomicznych przedsiębiorstw; od połowy lat 90. zajmuje się programowaniem, stworzył kilkadziesiąt serwisów internetowych; współtworzył pierwsze polskie start-upy;
Odpowiedz na poniższe pytania i dowiedz się, czego potrzebujesz w zakresie strategii i marketingu
Pierwsza 60-minutowa konsultacja na nasz koszt.
Potrzebujesz wsparcia w zakresie marketingu Twojej firmy?
Skontaktuj się bezpośrednio z ekspertem
Zapraszam do kontaktu. Z przyjemnością odpowiem na wszelkie Państwa pytania.