Marketing usług B2B

Od 12 lat pomagamy strategicznie i marketingowo firmom usługowym B2B zdobyć więcej klientów bez konieczności konkurowania ceną.
Rynek usług B2B rządzi się swoimi prawami, a konkurencja rośnie z roku na rok. Abyś mógł skutecznie konkurować bez konieczności obniżania ceny, potrzebujesz eksperckiego wsparcia. Przychodząc do nas, zyskujesz gwarancję pracy z ekspertami. Nad każdym projektem pracujemy osobiście, z pełnym zaangażowaniem. Dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu jesteśmy w stanie rozwiązać każdy problem strategiczno-marketingowy i stworzyć rozwiązanie, które zwiększy konkurencyjność Twojej firmy.

Najczęstsze potrzeby naszych klientów

Firmy, z którymi pracujemy, trafiają do nas najczęściej z trzech powodów. Pierwszym z nich jest potrzeba pozyskania większej liczby klientów.

Drugi powód to chęć poprawy wizerunku firmy. Zwykle nie odzwierciedla on profesjonalizmu usług, przez co firma nie może pozyskać klientów, na których jej zależy.

Trzecim powodem jest potrzeba stworzenia nowej firmowej strony internetowej. Za tymi wszystkimi powodami kryje się tak naprawdę potrzeba pozyskania większej liczby lepszych klientów, czyli takich, którzy docenią usługi firmy i dla których najważniejszym kryterium wyboru nie będzie cena.

więcej klientów
nowa strona internetowa
poprawa wizerunku
BEZPŁATNA KONSULTACJA

Masz pytanie lub problem z marketingiem?

Pierwsza 60-minutowa konsultacja na nasz koszt.

ZAREZERWUJ TERMIN

W jaki sposób możemy pomóc Twojej firmie?

Poznaj nasz sprawdzony, optymalny proces

Poznaj nasz

sprawdzony,

optymalny proces.

Przez kilkanaście lat pracy z firmami usługowymi B2B wypracowaliśmy optymalny proces i narzędzia pozwalające rozwinąć firmę i pozyskać więcej lepszych klientów bez konkurowania ceną.

Rozpoczyna się on od analizy strategicznej, która poprzedza wszelkie działania marketingowe i wizerunkowe. Analiza strategiczna pozwala odpowiedzieć na kluczowe dla Twojej firmy pytania, zrozumieć Twojego klienta i określić, gdzie leży prawdziwa unikalność Twojej firmy. Dopiero na tym fundamencie można stworzyć komunikację, a następnie wizerunek, stronę internetową i wszelkiego rodzaju reklamy.

Dlatego pracując z naszymi klientami przechodzimy zawsze przez trzy etapy: najpierw opracowujemy fundament strategiczny, następnie wizerunek i stronę internetową, a potem dopiero zajmujemy się kampaniami reklamowymi w internecie. Dzięki takiemu podejściu nasi klienci bardzo szybko rozwijają swoje firmy i osiągają wyższe zyski.

ETAP 3

Marketing internetowy

Sprowadzenie potencjalnych klientów na stronę firmy za pomocą kampanii Google Ads i innych narzędzi.

ETAP 2

Wizerunek i strona internetowa

Stworzenie lub odświeżenie wizerunku firmy (logo i wszelkich materiałów marketingowych) spójnego z opracowaną strategią. Stworzenie strony internetowej spójnej ze strategią i komunikacją.

ETAP 1

Fundament strategiczny

Analiza strategiczna, na którą składa się poznanie firmy i jej oferty oraz analiza klientów i konkurencji; opracowanie strategii (w tym pozycjonowania rynkowego firmy) i komunikacji.

Etap 1

Fundament strategiczny

Głównym problemem większości firm usługowych B2B, które się do nas zgłaszają, jest brak solidnego fundamentu strategicznego. Co to oznacza? Wiele firm nie ma wypracowanego tzw. pozycjonowania rynkowego, czyli jasno zakomunikowanej unikalności swoich usług, istotnej dla klienta. Klient musi wiedzieć, dlaczego to akurat Twoja firma rozwiąże jego problemy i dlaczego ma wybrać akurat Ciebie.

W ramach pracy nad fundamentem strategicznym najpierw spotykamy się z klientem (stacjonarnie lub on-line) na jedno- lub kilkudniowych warsztatach. Warsztaty prowadzimy według doskonalonej od lat metodyki. Służą one temu, abyśmy mogli dogłębnie poznać i zrozumieć firmę, jej specyfikę, branżę, w której działa, konkurencję oraz klientów.

Następnie analizujemy wszystkie informacje – zarówno te pozyskane podczas warsztatów, jak i z innych źródeł (opracowań branżowych, raportów, serwisów internetowych konkurencji itp.). Na ich podstawie opracowujemy strategię dla firmy, w tym pozycjonowanie rynkowe oraz główne komunikaty, które powinny znaleźć się na stronie internetowej i w pozostałych materiałach marketingowych.

Dowiedz się więcej o usłudze

Etap 2

Wizerunek i strona internetowa

W drugim etapie pracujemy nad wizerunkiem firmy. Musi być on spójny z opracowaną strategią i pozycjonowaniem rynkowym. Dlatego projektując logo firmy i inne materiały marketingowe, bierzemy pod uwagę charakter firmy, specyfikę jej usług i to, czym się wyróżnia. Dbamy również o to, aby wszystkie projekty były nie tylko spójne ze strategią oraz atrakcyjne wizualnie, ale i poprawne merytorycznie, co wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu projektowania graficznego (przykładowo, nazwa firmy w logo musi być czytelna, zapisana odpowiednią czcionką, logo musi się dobrze prezentować w dużym i małym rozmiarze itp.). Jeśli logo firmy nie wymaga zmiany lub odświeżenia, pomijamy ten etap.

W przypadku usług B2B głównym narzędziem marketingowym i, zazwyczaj, pierwszym punktem styku z marką jest strona internetowa. Jest to również wirtualny sprzedawca, bo niezależnie od tego, skąd klient dowie się o istnieniu Twojej firmy, i tak finalnie trafi na stronę internetową. Dlatego tak ważne jest, aby komunikacja na stronie była spójna ze strategią i pozycjonowaniem rynkowym firmy oraz wprost skierowana do Twoich klientów. Komunikaty muszą odpowiadać na ich potrzeby i obawy oraz utwierdzić ich w przekonaniu, że to z usług właśnie Twojej firmy warto skorzystać.

Tworząc stronę internetową, najpierw opracowujemy makiety serwisu. Najpierw tworzymy tzw. architekturę informacji, czyli ustalamy, jak ma wyglądać menu i jakie podstrony powinny znaleźć się w serwisie. Następnie szczegółowo planujemy układ treści na każdej podstronie oraz piszemy wszystkie teksty. Dopiero potem następuje etap wdrożenia, czyli projektowania graficznego i programowania. Projekt graficzny strony musi być spójny z logo i identyfikacją wizualną firmy.

Dowiedz się więcej o usługach

Etap 3

Marketing internetowy

W trzecim etapie skupiamy się na marketingu internetowym. Abyś mógł pozyskać klientów, na których Ci zależy, trzeba sprowadzić ich na stronę internetową Twojej firmy. Dziś najlepszym do tego narzędziem są kampanie Google Ads. Pozwalają one na wyświetlanie reklam Twojej firmy tam, gdzie potencjalni klienci najczęściej szukają Twoich usług – w wyszukiwarce Google, i to na szczycie listy z wynikami wyszukiwania.

Co ważne, samo wyświetlenie reklamyw Google Ads jest darmowe. Płaci się jedynie za kliknięcie, czyli w praktyce za sprowadzenie osoby potencjalnie zainteresowanej Twoją usługą na Twoją stronę internetową. Posiadamy własną agencję marketingu internetowego Adpresso, wktórej od 10 lat prowadzimy kampanie Google Ads dla firm usługowych. Nasza agencja posiada status Google Partner.

Z kim będziesz pracować?

Ewa Truszkowska

Strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w Polsce oraz w Stanach Zjednoczonych – pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; ukończyła certyfikowane studium podyplomowe z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; członek American Marketing Association; przygotowała kilkadziesiąt strategii marki, strategii marketingowych i pracowała przy ich wdrożeniu; właścicielka agencji Adpresso zajmującej się prowadzeniem kampanii Google Ads i posiadającej status Google Partner; autorka kursu „Skuteczne kampanie Google Ads”;

dr Jacek Truszkowski

Ekspert w dziedzinie strategii, marketingu cyfrowego i rynków finansowych – doktor nauk ekonomicznych; wieloletni wykładowca akademicki na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz w Wyższej Szkole Bankowej; autor kilkunastu publikacji, w tym podręczników dla studentów oraz opracowań wydanych przez Narodowy Bank Polski; pracował dla firm notowanych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych; przygotował kilkadziesiąt strategii oraz kilkaset analiz ekonomicznych przedsiębiorstw; od połowy lat 90. zajmuje się programowaniem, stworzył kilkadziesiąt serwisów internetowych; współtworzył pierwsze polskie start-upy;

Nasi wybrani klienci

Zobacz rezultaty naszej pracy

Zobacz, jak rozwinęła się firma AlpinJet dzięki opracowanej przez nas strategii i jej wdrożeniu
W ramach strategii opracowaliśmy nowe pozycjonowanie rynkowe oraz stworzyliśmy nowy wizerunek firmy, co przełożyło się na pozyskiwanie większej liczby pożądanych klientów.
Czytaj więcej
QUIZ STRATEGICZNY

Zdiagnozuj, czego potrzebuje Twoja firma

Odpowiedz na poniższe pytania i dowiedz się, czego potrzebujesz w zakresie strategii i marketingu

Pytanie 1/7

Chciałbym zdobyć nowych klientów, ale takich, którzy docenią moje usługi i nie będą decydować wyłącznie na podstawie ceny.
Bardzo mnie to dotyczy
Trochę mnie to dotyczy
Zupełnie mnie to nie dotyczy
BEZPŁATNY KURS MAILOWY
Zapisz się na bezpłatny 5-dniowy kurs mailowy
„Skuteczny marketing dla firm usługowych B2B”
Codziennie, przez 5 dni będziesz otrzymywać na podany adres e-mail jedną lekcję z solidną dawką wiedzy marketingowej.
Zapisz się
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Najczęściej zadawane pytania

Czy muszę przejść przez wszystkie etapy procesu (fundament strategiczny, wizerunek i stronę, marketing internetowy)?

Możesz skorzystać tylko z jednej z naszych usług, natomiast największą szansę na sukces daje przejście przez wszystkie etapy, czyli opracowanie strategii, stworzenie zgodnego z nią wizerunku, w tym nowej strony oraz pozyskiwanie nowych klientów dzięki kampaniom w internecie. Jeśli już masz strategię lub nowe logo, to oczywiście te etapy można pominąć i skoncentrować się tylko na tym, czego Ci brakuje. Współpracę z nami można zacząć tylko od jednej z usług i nie ma konieczności decydowania się od razu na wszystkie.

Ile trwa cały proces?

W przypadku strategii jej opracowanie zaczyna się od warsztatów trwających od jednego do kilku dni. Samo przygotowanie strategii zajmuje zazwyczaj około cztery tygodnie. Jeśli klient decyduje się także na stworzenie nowej strony, to zaczynamy od opracowania makiet poszczególnych podstron, co zajmuje od 2 do 4 tygodni. Jeśli jest taka konieczność, to w tym samym czasie, równolegle można zaprojektować logo – trwa to od jednego do dwóch tygodni. Dzięki gotowym makietom, zaprojektowanie graficzne i wdrożenie strony zajmuje kilka tygodni. Kiedy strona jest już opublikowana, kampanie Google Ads można uruchomić nawet w ciągu dwóch dni.

Jak dokładnie będzie wyglądać nasza współpraca?

Współpraca zaczyna się od spotkania i poznania potrzeb klienta. Następnie w przypadku większości usług, odbywają się warsztaty z klientem i jego zespołem. Zazwyczaj potem klient nie jest już zaangażowany wcały proces i ponownie spotykamy się, aby zaprezentować gotowy wynik prac – strategię wraz z pozycjonowaniem rynkowym, nowe logo, makiety strony internetowej itd.

Czy jeśli przejdę przez wszystkie etapy, to na pewno będę widzieć efekty?

Do tej pory wszyscy nasi klienci, którzy przeszli przez opisane wyżej trzy etapy, rozwinęli swoje firmy, zaczęli pozyskiwać więcej lepszych, bardziej dopasowanych klientów i zapewnili swoim firmom większą stabilizację.

Kto będzie pracował nad moim zleceniem?

Wszystkie usługi realizujemy wewnątrz firmy, w ramach naszego stałego zespołu. W każdym projekcie udział biorą właściciele firmy, Ewa i JacekTruszkowscy. Osobiście czuwają oni nad każdym detalem, aby mieć pewność, że strategia jest prawidłowo wdrażana i przyniesie klientowi zamierzone efekty.
BEZPŁATNA KONSULTACJA

Masz pytanie lub problem z marketingiem?

Pierwsza 60-minutowa konsultacja na nasz koszt.

ZAREZERWUJ TERMIN

Skontaktuj się z nami

Potrzebujesz wsparcia w zakresie marketingu Twojej firmy?
Skontaktuj się bezpośrednio z ekspertem

Zadzwoń

61 67⁃00⁃393

Wyślij e-mail

zapytaj@truszkowski.pl

Zapraszam do kontaktu. Z przyjemnością odpowiem na wszelkie Państwa pytania.

dr Jacek Truszkowski
Prezes Truszkowski
Consulting Group

Wyślij wiadmość

Aby wysłać formularz, uzupełnij pola oznaczone na czerwono.
Twoja wiadomość została wysłana!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Wyślij

61 67-00-393

zapytaj@truszkowski.pl

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3

60-840 Poznań

2022