Strategie dla firm

Historia sukcesu sklepu Odszyte.pl

Odszyte.pl

sklep odzieżowy z polskimi markami odzieżowymi

Na podstawie naszej strategii marketingowej stworzono sklep internetowy, którego wyniki sprzedażowe przekroczyły zakładany wcześniej poziom już po miesiącu działania.


1. Sytuacja wyjściowa

Przedmiotem zlecenia było opracowanie strategii dla nowo powstającego sklepu internetowego z odzieżą polskich producentów. Podstawę oferowanego asortymentu miała stanowić marka Dziekański specjalizująca się w płaszczach, natomiast w pozostałych kategoriach odzieży sprzedawane miały być także ubrania innych polskich marek. Dla nowo powstającego sklepu zaproponowano już nazwę.

Po przeprowadzonej analizie zmodyfikowaliśmy pierwotną koncepcję właścicieli oraz zaproponowaliśmy nową nazwą sklepu.

Sklep z polskimi markami

2. Analiza

Podobnie, jak w każdym innym przypadku, pracę rozpoczęliśmy od warsztatów strategicznych z właścicielami nowo powstającego sklepu. Warsztaty przeprowadziliśmy w oparciu o naszą autorską, doskonaloną przez lata metodykę. Umożliwiły one dokładne poznanie specyfiki branży, zasobów firmy, asortymentu, konkurencji oraz klientów.

Informacje pozyskane w trakcie warsztatów były punktem wyjścia do dogłębnej, trwającej kilka tygodni analizy strategicznej i marketingowej. Był w nią zaangażowany nasz multidyscyplinarny zespół, kierowany przez właścicieli Truszkowski Consulting Group.

7 godzin

warsztatów strategicznych

4 tygodnie

analizy strategicznej

Przeanalizowane obszary

  • analiza asortymentu
  • analiza pozycjonowania rynkowego
  • analiza zasobów i możliwości firmy
  • analiza branży
  • analiza sklepów konkurencyjnych
  • analiza klientów
  • analiza proponowanej nazwy

3. Zidentyfikowane problemy strategiczne

Przeprowadzona przez nas analiza pozwoliła zidentyfikować główne problemy strategiczne. Najpoważniejszym okazała się silna i liczna konkurencja rynkowa wymuszająca stworzenie marki, która w krótkim czasie stałaby się rozpoznawalna wśród potencjalnych klientów i łatwa do zapamiętania. Brak ugruntowanej pozycji na rynku stanowił natomiast problem w pozyskaniu chętnych do współpracy polskich producentów odzieży damskiej.

Silna konkurencja
Brak rozpoznawalnej marki
Trudność w pozyskaniu dostawców

4. Rozwiązania

stworzenie nazwy sklepu: Odszyte.pl

Stworzyliśmy strategię, w ramach której opracowaliśmy unikalne pozycjonowanie rynkowe dla sklepu uwzględniające pierwotną koncepcję właścicieli. Wymyśliliśmy nazwę, która nawiązywała do specyfiki asortymentu: wysokiej jakości ubrań szytych w Polsce. Ze względu na dużą konkurencję, aby wyróżnić sklep na tle innych, opracowaliśmy innowacyjne rozwiązania pozwalające w łatwy sposób przeglądać i dobierać ubrania oraz łączyć je w zestawy na różne okazje.

Opracowaliśmy także standardy prezentacji każdego produktu w sklepie w taki sposób, by zminimalizować ryzyko niedopasowania (pod względem rozmiaru, fasonu, materiału itp.) ubrania często występujące w przypadku zakupu odzieży przez internet.

blisko 1000 zamówień

w trzech pierwszych miesiącach działania sklepu

W ramach wdrożenia strategii wykonaliśmy:

  • wymyśliliśmy nazwę
  • stworzyliśmy logo i identyfikację wizualną
  • opracowaliśmy makiety sklepu
  • stworzyliśmy projekt graficzny sklepu
  • prowadziliśmy kampanie reklamowe

Poznaj historie naszych klientów